مظاهری: فعلا تصمیمی برای همکاری با تیم ملی بوکس ندارم


علی مظاهری

مربی تیم ملی بوکس ایران گفت: اسمم در کمیته فنی رقابت‌های قهرمانی کشور است اما فعلا تصمیمی برای ادامه همکاری با تیم ملی ندارم.

علی مظاهری در گفت و گو با سادس، درخصوص رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور توضیح داد: در این مسابقات نفرات خوب هر استان در قالب یک تیم به روی رینگ می‌روند که به همین دلیل سطح رقابت‌ها بالا است. این مسابقات برای حضور در اردوهای تیم ملی است و بوکسورها برای ملی‌‍‌پوش شدن مبارزه می‌کنند. امیدوارم شاهد برگزاری خوبی باشیم.

مظاهری پیش از این گفته بود که احتمالا دیگر با تیم ملی بوکس همکاری نکند اما اکنون اسم او در بین اعضای کمیته فنی مسابقات کشوری به عنوان مربی تیم ملی وجود دارد. او در پاسخ به این سوال که وجود اسمش در کمیته فنی به معنای ادامه همکاری‌اش با تیم ملی بزرگسالان است؟ توضیح داد: فعلا تصمیم دقیقی برای ادامه همکاری با تیم ملی نگرفته‌ام اما حالا که اسمم در بین اعضای کمیته فنی است برای کمک به بوکس در محل برگزاری مسابقات حاضر می‌شوم چرا که من از خانواده بوکس هستم. با این حال فعلا تصمیم برای ادامه همکاری نگرفته‌ام. تا آنجایی که شخصیت قهرمانی‌ام زیر سوال نرود به بوکس کمک می‌کنم.

ملی‌پوش سابق تیم ملی بوکس در خصوص تصمیم فدراسیون برای برگزاری تورنمنت بین‌المللی در چابهار نیز گفت: یکی از کارهای خوبی که فدراسیون می‌تواند د راستای پیشرفت بوکس کشور انجام دهد برگزاری چنین تورنمنت‌های است. مسلما کار خیلی سخت ولی اثر گذاری است که امیدوارم فدراسیون بتواند آن‌ را انجام دهد. 

او ادامه داد: آوردن تیم‌های بزرگ برای برگزاری چنین مسابقاتی خیلی دشوار است چرا که آن‌ها به دنبال تورنمنت‌های خوب و سطح بالا هستند تا در راستای پیشرفت بوکس آن‌ها کمک کننده باشد. با این حال من شنیده‌ام فدراسیون رایزنی‌های خود را انجام می‌دهد و اگر این رایزنی‌ها را بیشتر کند به نظرم کشورهایی که از شوروی جدا شده‌اند را می‌توانیم به این تورنمنت بیاوریم. اگر بتوان تعداد این تورنمت‌ها را افزایش داد قطعا باعث پیشرفت بوکس خواهد شد.

مربی تیم ملی بوکس در مورد مشکلات مالی ملی‌پوشان بوکس پس از حضور در اردوهای تیم ملی نیز توضیح داد: من در این مورد هم به فدراسیون و هم به بوکسورها حق می‌دهم. فردی که اردونشین تیم ملی است در ساده‌ترین حالت باید سر ماه یک میلیون هزینه مکمل‌های ورزشی خود کند که این مسئله بدون دریافت حقوق ممکن نیست. بااین حال شرایط مالی فدراسیون‌های ورزشی خوب نیست و به فدراسیون هم حق می‌دهم ولی با این وجود وظیفه فدراسیون است که نیاز ملی‌پوشان را برطرف کند. مسئولان نباید تنها به بودجه دولتی بسنده کنند و بهتر است رایزنی‌های لازم را انجام دهند تا از طریق اسپانسر برای ورزشکاران خود شرایط مالی بهتری را فراهم کنند. تا آنجایی که من اطلاع دارم با ۵ تا ۶ اسپانسر وارد مذاکره شده‌اند که امیدوارم به نتایج خوبی منتهی شود.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون در پایان افزود: از استان‌ها توقع داریم بوکسورهای خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور آماده و بهترین‌های خود را به این مسابقات اعزام کنند تا بهترین‌ها به اردوی تیم ملی راه پیدا کنند. کمیته فنی وظیفه دارد از بین بوکسورهای حاضر در این رقابت‌ها بهترینها را انتخاب کند که یکی از فاکتورهای بهترین بودن منظم بودن است. امیدوارم استان‌ها بوکسورهای خود را از هر نظر تربیت کرده و در سطح خوبی قرار دهند تا شاهد بهبود وضعیت بوکس در سال‌های پیش رو باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *