امتیازهای المپیکی کاراته اتلاف نشود


شهرام هروی

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: متاسفانه به دلیل مسائل مالی امتیازهای کاراته‌وان سری‌آ چین را از دست دادیم اما مسئولان قول داده‌اند در ادامه راه شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

به گزارش سادس، به دلیل کمبود بودجه فدراسیون کاراته چند ملی‌پوش تیم ملی کاراته ایران مانند ذبیح‌الله پورشیب، امیر مهدی‌زاده و هامون درفشی‌پور با هزینه شخصی برای حضور در رقابت‌های کاراته وان سری‌آ در شانگ‌های عازم کشور چین شده‌اند.

شهرام هروی در گفت‌وگو با سادس، در خصوص این اعزام ملی پوشان توضیح داد: به هر حال برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو باید مسیری که تعریف شده را طی کرد و یکی از این مسیرها حضور در مسابقات کاراته‌وان سری‌آ است. متاسفانه به دلیل  مشکلات مالی که در ورزش کشور و فدراسیون کاراته وجود دارد، نتوانستیم در این مسابقات حاضر شویم ولی امیدوارم در ادامه راه دغدغه چنین مشکلاتی را نداشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که می‌توان امتیازهای از دست رفته را جبران کرد؟ توضیح داد: تا به امروز فدراسیون همه تلاش خود را کرده و از حمایت مسئولان تشکر میکنم اما مسلما امتیازاتی که از دست می‌رود در ادامه راه برای رسیدن به المپیک مشکل ساز است. مسابقات تکرار نمی‌شوند و امیدوارم مسئولان توجه بیشتری به رشته تازه المپیکی شده کاراته کنند تا کار به روزهای پایانی نکشد.

او همچنین در مورد مسابقات پیش روی ملی‌پوشان کاراته برای کسب امتیازهای المپیکی، اظهار کرد:‌ اولین مسابقه‌ای که قرار است ما در آن شرکت کنیم لیگ جهانی فرانسه در سال ۲۰۱۹ است، مسابقات سال آینده ما هفت  مرحله لیگ‌جهانی کاراته‌وان و چهار مرحله کاراته‌وان سری‌آ است که مسئولان قول داده‌اند به صورت تمام قد از کاراته حمایت کنند تا در همه این رقابت‌ها حاضر شود. امیدوارم که مسئولان به این قولی که داده‌اند پایبند بوده و شاهد رفع دغدغه‌های مالی در کاراته  باشیم.

هروی همچنین  در پاسخ به این سوال که ملی پوشان دیگر نمی‌توانستند با هزینه شخصی عازم شانگ‌های شوند؟ توضیح داد:‌ همه ملی‌پوشان دوست داشتند که برای حضور در این رقابت‌ها و کسب امتیاز عازم شوند اما بالاخره با مشکلات مالی که وجود داشت این مهم صورت نگرفت. با این وجود تمهیداتی در نظر داریم تا کاراته‌کاها بتوانند مسیر تعریف شده برای کسب سهمیه المپیک را طی کنند.

سرمربی تیم ملی کاراته در مورد رقابت‌های کاراته‌وان سری‌آ چین افزود: مسلما اعزام به این رقابت‌ها برای کسب امتیاز اهمیت زیادی داشت. اگر قصد مدال آوری از کاراته را در المپیک ۲۰۲۰ داریم باید از اتلاف این امتیازات جلوگیری شود. خوشبختانه مسئولان ورزش قول دادهاند که کاراته را به همه مسابقات اعزام کنند، امیدوارم این اتفاق رخ دهد چرا که اگر امتیازات را از دست بدهیم به جای اینکه در المپیک شاهد مدال آوری کاراته باشیم، حتی از رسیدن به المپیک هم باز خواهیم ماند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *