۸ هیات وزنه‌برداری همچنان بدون رییس/ چرا انتخابات برگزار نمی‌شود؟


وزنه برداری

تعدادی از هیاتهای وزنه‌برداری همچنان با سرپرست اداره می شوند که این مسئله برای رشته المپیکی و مدال آوری چون وزنه برداری اتفاق خوشایندی نیست.

به گزارش سادس، وزنه‌برداری با توجه به سهمی که در مدال آوری کاروان ایران در المپیک دارد ، یکی از رشته های مهم در ورزش ایران محسوب می شود بنابراین باید تلاش شود از هر اتفاقی که ممکن است باعث لطمه خوردن این رشته شود، جلوگیری کرد. در وزنه برداری شاهد هستیم که استانهای مختلف استعدادهایی را تحویل تیم ملی می دهند بنابراین فعال بودن استانها و مشخص بودن برنامه های آنها یکی از نکات کلیدی است که می تواند به ادامه داربودن روند پرورش قهرمانان کمک کند.

 اما مسئله ای که ایجاد نگرانی کرده بلاتکلیفی تعدادی از هیات ها و مشخص نبودن زمان انتخابات آنها است که این اتفاق دیگر دارد بیش از حد زمان می برد.

این بلاتکلیفی هیات ها برای رشته وزنه برداری اصلا اتفاق خوشایندی نیست چون در حالی که استانها باید به فکر برنامه ریزی بلند مدت باشند اما همچنان درگیر برگزاری یک انتخابات ساده هستند، انتخاباتی که می توانست زودتر از این پرونده آن بسته شود.

از طرف دیگر دوره چهارساله ریاست فدراسیون  ۷ اردیبهشت ۹۸ به پایان رسید و با توجه به اینکه همین هیات ها مجمع را تشکیل می دهند، بنابراین مشخص نشدن بحث انتخابات این هیات ها به منزله حضور نداشتنشان در انتخابات است چون رییس در مجمع حق رای دارد نه سرپرست.

بنابراین از هر طرف به این اتفاق نگاه کنیم در نهایت به این نکته می رسیم که آسیب های تاخیر در برگزاری انتخابات هیات ها تنها متوجه وزنه برداری است و این انتظار وجود دارد فدراسیون هر چه زودتر به فکر مشخص شدن تکلیف انتخابات این هیاتها باشد چراکه دیر یا زود در نهایت بالاخره باید این هیات ها صاحب رییس شوند پس بهتر است این کار هر چه زودتر و تا قبل از اینکه حاشیه بیشتری را ایجاد کند، انجام شود.

*در ادامه نگاهی به این هیات ها می اندازیم:

هیات وزنه برداری ایلام

دوره ریاست چهارساله همایون بسطامی دی ماه ۱۳۹۶ به پایان رسیده اما همچنان انتخابات آن برگزار نشده است. در این مدت خود بسطامی سرپرستی هیات را برعهده دارد تا تکلیف انتخابات مشخص شود.

هیات وزنه برداری خراسان رضوی

احسان قاسمیان رییس هیات در خرداد ۱۳۹۷ از سمت خود استعفا داد و سپس برای آن سرپرست تعیین شد . اما هنوز هم زمان برگزاری انتخابت این هیات مشخص نشده است.

 البته طبق گفته حبیب پور سرپرست هیات به سادس، ثبت نام از کاندیداها انجام شده و منتظر احراز صلاحیت ها هستند تا زمان برگزاری مجمع انتخابات مشخص شود.

هیات وزنه برداری کرمانشاه

دوره ریاست بابک سلیمی سوم اردیبهشت ۱۳۹۷ به پایان رسید اما هنوز زمان برگزاری انتخابات این هیات هم مشخص نشده است.

حتی این مسئله باعث شد سعدی رشیدی سرپرست هیات نیز گلایه کند. او به سادس گفت: این موضوع باعث شده تا نتوانیم برنامه ریزی میان مدت و یا بلندمدتی برای هیات داشته باشیم و تنها به برنامه های روتین برای اداره آن اکتفا کنیم  .بلاتکلیفی هیات وزنه برداری به افول این رشته ورزشی پرطرفدار در کرمانشاه منجر خواهد شد. پیش از برگزاری بازی های آسیایی جاکارتا برای برگزاری مجمع انتخابات هیات وزنه برداری کرمانشاه رایزنی هایی با فدراسیون انجام شد، اما مسئولان فدراسیون اعلام کردند که برگزاری مجمع را به بعد از مسابقات موکول خواهند کرد.  پس از آن هم مجددا پیگیری هایی انجام دادیم که تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

هیات وزنه برداری قزوین

ریاست این هیات برعهده حسین مقامی بود که ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ دوره ریاست چهار ساله او به اتمام رسید اما از آن زمان تاکنون هیات همچنان با سرپرست اداره می شود که البته سرپرستی آن هم برعهده خود مقامی گذاشته شد. مقامی هم بارها نسبت به برگزار نشدن انتخابات هیات قزوین اعتراض کرده است. مقامی هم دبیر فدراسیون وزنه برداری بود اما توسط علی مرادی عزل شد.

هیات وزنه برداری مرکزی

ریاست این هیات پیش از این برعهده محمد راهپیما بود که دی ماه ۱۳۹۵ از سمت خود استعفا داد. پس از آن، هیات با سر پرست اداره می شود.

هیات وزنه برداری هرمزگان

ریاست این هیات برعهده رضا شهریاری بود که آبان ۱۳۹۶ به پایان رسید. سرپرستی این هیات مدتی است برعهده محمد راستی گذاشته شده تا انتخابات برگزار شود.

اما در این میان دو هیات هم هستند که با وجود برگزاری مجمع انتخاباتی اما پس از مدتی با ورود سازمان بازرسی، انتخاباتشان باطل اعلام شد و این دو هیات هم با سرپرست اداره می شوند.

هیات وزنه برداری چهارمحال و بختیاری

انتخابات این هیات در سال ۹۵ برگزار شد و مهران رئیسی به عنوان رییس هیات انتخاب شد اما بعد از دو سال سازمان بازرسی به انتخابات ورود کرد و به مدرک تحصیلی رییسی ایراد گرفت و سپس انتخابات در نیمه اول سال ۹۷ باطل شد. این هیات هم با سرپرست اداره می شود که سرپرستی آن دوباره بر عهده خود رییسی گذاشته شد.

هیات وزنه برداری کهگیلویه و بویر احمد

مجمع انتخاباتی این هیات در هشتم اردیبهشت سال جاری برگزار و عبدالرحیم کاظمی به عنوان رییس این هیات انتخاب شد. اما بعد از  گذشت حدودا ۵ ماه از برگزاری این انتخابات، سازمان بازرسی اعلام کرد تخلفاتی در برگزاری مجمع انجام شده  و انتخابات باطل شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *