نهادينه شدن فرهنگ رانندگي از اعمال قانون، کارسازتر است

جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: معتقديم نهادينه شدن فرهنگ رانندگي و رعايت قوانين، از اعمال قانون و صدور برگ جريمه از سوي پليس کارسازتر است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “عليرضا مرزباني” در همايش طلايه داران فرهنگ ترافيک که پيش از ظهر امروز در محل تالار شهيد بهشتي و به ميزباني پليس راهور استان برگزار شد، اظهار داشت: به اعتقاد کارشناسان، «امنيت ترافيکي» به عنوان يکي از ابعاد امنيت مطرح بوده و قابل بحث است.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: حوادث رانندگي موجب مرگ افرادي مي شود که بعضاً سرمايه هاي انساني کارآمد و مفيدي در جامعه هستند که از دست رفتن اين اشخاص غيرقابل جبران است.

سرهنگ مرزباني ادامه داد: عوامل مختلفي از جمله انسان، وسيله نقليه، راه، مقررات، فرهنگ، تکنولوژي و فناوري بر ترافيک موثر است و دستگاه هاي مختلفي در اين حوزه ورود پيدا کرده اند که خوشبختانه کاهش تلفات را در پي داشته است.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مبني بر اينکه کشته شدن حتي يک نفر در اثر تصادفات رانندگي قابل قبول نيست، بيان داشت: اين بيانات تکليف سنگين مسئولان را در امر کاهش تصادفات فوتي مشخص مي کند.

جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: با تغيير رويکرد ناجا و استفاده از ظرفيت عظيم مردمي، خوشبختانه مشارکت اجتماعي آمار تصادفات رانندگي را کاهش داده است.

سرهنگ مرزباني با اشاره به اينکه ارتقاي عملکرد پليس در گرو توسعه فرهنگ است، تصريح کرد: در راستاي انجام اقدامات فرهنگي از مسئولان آموزشي اعم از اساتيد و معلمان انتظار مي رود فرهنگ ترافيکي را ترويج داده و نهادينه کنند.

وي خاطرنشان ساخت: معتقديم نهادينه شدن فرهنگ رانندگي و رعايت قوانين، از اعمال قانون و صدور برگ جريمه از سوي پليس، کارسازتر است.

اين مقام انتظامي يادآور شد: امنيت از اساسي ترين نيازهاي انسان بوده و محصول مشارکت همگاني است، لذا براي رسيدن به نقطه مطلوب مردم بايد بيش از پيش با پليس همراه شوند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *