کمبود شدید فضای آموزشی در بجنورد/ مشکل 1000 دانش‌آموز برای تامین لوازم مدرسه


رئیس اداره آموزش و پرورش بجنورد گفت: در صورت تامین نشدن فضای مناسب آموزشی ناچاریم از کانکس برای تامین فضا در منطقه گلستان شهر استفاده کنیم.

به گزارش سادس، محمود اسدی در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات اقتصادی و افزایش تقاضای سکونت در منطقه گلستان شهر بجنورد، اظهار کرد: در این محدوده با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که در صورت عدم تامین فضای مناسب به ناچار از کانکس استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان بجنورد با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، افزود:با وجود ۴۸۰ فضای آموزشی در شهرستان، حدود ۱۹۶ مورد آن دو نوبته است.

اسدی ادامه داد: در مجموع ۷۰ درصد مدارس ابتدایی و ۴۰ درصد مدارس متوسطه در این شهرستان به صورت دو نوبت صبح و عصر به منظور جبران کمبود فضای آموزشی مشغول به تحصیل می‌شوند.

اسدی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۶۳ هزار دانش‌آموز در مدارس شهرستان بجنورد نام نویسی کرده‌اند که تلاش می کنیم تا هیچ دانش آموز دوره ابتدایی از تحصیل بازنماند و با مشارکت برخی از دستگاه‌های اجرایی همانند کمیته امداد به سراغ تک تک آنان می رویم تا به مدرسه بیایند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: در این شهرستان 1000 دانش‌آموز برای تأمین کتاب، لوازم التحریر و فرم مدرسه با مشکل مواجه و نیازمند کمک هستند. با وجود اینکه آمار دقیقی از تعداد دانش آموزان نیازمند در دست نیست اما حدود یک هزار دانش آموز برای تامین فرم مدرسه، لوازم التحریر و کتاب با مشکل مواجه هستند که این سازمان ۵۵۰ میلیون ریال برای تامین این نیازمندی ها در نظر گرفته است.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *