مشروعيت اقتدار پليس در جامعه مبني بر اعتماد مردم است

فرمانده انتظامي استان با تأكيد بر روابط متقابل پليس با مردم در جامعه گفت: مشروعيت اقتدار پليس در جامعه مبني بر اعتماد عموم مردم است.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار” مسعود خرم نيا” با حضور در سامانه 197 ،اظهار داشت: اقتدار پليس بايد با رعايت مهرباني و عدالت باشد و پليس مقتدر پليسي است كه در كنار برخورد قانوني قاطع با متخلفان و مجرمان در برابر ساير افراد جامعه با رافت اسلامي برخورد كند.

وي مشروعيت اقتدار پليس در جامعه اسلامي را مبني بر اعتماد عمومي دانست و بيان داشت: احترام متقابل پليس با مردم و رعايت اصل تكريم در مناسبات انساني و روابط اجتماعي موجب اعتماد عمومي و تحقق شعار همه با هم براي امنيت و آرامش مي شود.

خرم نيا ادامه داد: نيروي انتظامي در خط مقدم پاسخگويي به مشکلات و دغدغه‌هاي جامعه است و مطالبات مردمي از ناجا همواره در حال افزايش مي باشد لذا ما بايد به نقطه اي برسيم که تمامي مطالبات مردم را بتوانيم پاسخ دهيم.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: شناسايي راهبردها و راهكارهاي توسعه نظارت مردمي با پليس، ترويج فرهنگ نقدپذيري، نظارت و پاسخگويي در ناجا و بهره برداري از نظارت علمي انديشمندان و محققان در راستاي اثر بخشي عملكرد اين نيرو، از جمله مولفه هايي است كه نيروي انتظامي مد نظر قرار داده است .

وي افزود: سازماني مي تواند موفق باشد كه در ارائه خدمات مورد نياز به مردم اعتماد و رضايتمندي را در آنها ايجاد نمايد؛ از اين رو تلاش و رويكرد فرماندهي انتظامي استان کردستان از برگزاري اين ديدارهاي مردمي در مرکز فوريت هاي پليس 197 در سطح مساجد و محلات، افزايش رضايتمندي مردم از پليس را در پي دارد.

سردار خرم نيا با اشاره به كاركرد مثبت دفتر نظارت همگاني(197) گفت: اقشار مختلف مي توانند نقطه نظرات خود را در خصوص طرح ها و برنامه هاي گوناگون نيروي انتظامي از اين طريق بيان كنند و در كمترين زمان ممكن به خواسته هاي مردم، رسيدگي و پاسخ لازم ارايه مي شود .

وي همچنين تصريح کرد: طي شش ماهه سال جاري بيش از 18 هزار و 322 نفر از شهروندان با سامانه 197 تماس گرفتند و نقطه نظرات و ديدگاه هاي خود را در خصوص عملكرد پليس بيان كردند که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزايش را نشان مي دهد.

سردار خرم نيا با اعلام رشد 24 درصدي قدرداني مردم از عملكرد پليس گفت: لحظه به لحظه خدمات خود به مردم را ارتقا مي دهيم و از سويي ديگر، مقتدرانه با مجرمان برخورد مي كنيم.

فرمانده انتظامي استان کردستان در پايان با بيان اينکه اين دفتر مكمل مركز فوريتهاي پليسي 110 مي باشد ادامه داد: همانگونه كه اين مركز پاسخگوي نيازهاي پليسي مردم است، دفاتر نظارت همگاني نيز بايد بر حسن عملكرد مأموران و يگانهاي انتظامي نظارت كنند./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *