بر نقشه‌های بدخواهان فائق می‌آییم


وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ما بی‌تردید بر نقشه‌های بدخواهان علیه کشورمان فائق می‌آییم تاکید کرد: امیدواریم سازمان‌های بین‌المللی در مورد تحریمی که برای مردم ایران رخ داده به وظیفه قانونی خود عمل و در این مقطع از آن‌ها مراقبت کنند.

به گزارش سادس، سید حسن هاشمی در حاشیه دیدار خود با مدیر منطقه‌ای مدیترانه شرق سازمان جهانی بهداشت، درباره دستاوردهای سفر اخیر خود به آذربایجان شرقی توضیح داد و گفت: ما از اکثریت شهرها بازدید کردیم و ۱۰۸ پروژه در این سفر افتتاح شد. آنچه افتخارآمیز بود رضایت قریب به اتفاق مردم از خدمات دولت در این حوزه در همه نقاط استان بود. کمک پزشکان، پرستاران، ماماها و… برایم قابل افتخار بود. در عین حال درس خوبی به عنوان یک عضو کابینه گرفتم که همه چیز تهران نیست و فضا در شهرستان‌ها و شهرهای دوردست متفاوت است و مردم توقعات منطقی و واقع‌بینانه‌ای دارند.

وی ادامه داد: هیاهویی که در کلانشهرها وجود دارد در روستاها و نقاط مرزی که محرومیت نسبی دارند، کمتر است و حرف از دلار و سکه و یورو و… نیست. به نظر می‌رسد اگر با عقلانیت رفتار کنیم، از هیاهو بپرهیزیم و در نقشه‌هایی که دشمنان دارند، گرفتار نشویم، می‌توانیم مدیریت صحیح‌تری در سطوح عالی داشته باشیم.

وزیر بهداشت افزود: طرح تحول نظام سلامت در مسیر بسیار خوبی پیش می‌رود البته نمی‌توان نارضایتی تعدادی از همکاران خود را به دلیل معوقات مالی کتمان کرد. امیدوارم همه دستگاه‌ها از جمله سازمان برنامه و بودجه و تامین اجتماعی کمک کنند که این معوقات جبران شود، سازمان تامین اجتماعی نیز تا پایان مهرماه در زمینه پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان از معوقات این حوزه همکاری کند. تلاش کنیم با کمک بانک مرکزی، بخش خصوصی و گمرک، مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

هاشمی تاکید کرد: ما بی‌تردید بر نقشه‌های بدخواهان فائق می‌آییم و آنچه در ذهن مردم می‌ماند، تلاش مسئولان، همبستگی ملی و رفتار جامعه بین‌المللی است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به بازگشت بخشی از مطالبات وزارت  بهداشت در قالب اوراق خزانه گفت: بخشی از این اوراق به صورت یک ساله و دو ساله تحویل داده شده که قابل تسویه حساب با پرسنل نیست. شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی نیز به پول نقد نیاز دارند. امیدواریم آن طور که قول داده‌اند مطالبات ما به صورت نقد پرداخت شود. این موضوع در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی نیز مطرح شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از سازمان‌های بین‌المللی انتظار داریم به وظیفه قانونی خود یعنی حمایت از ملت‌ها عمل کنند،اظهارکرد: ما از این سازمان‌ها انتظار داریم از ملت‌ها از جمله مردم کشور ما که به جای آن‌ها فداکاری‌های زیادی برای بشریت در این منطقه همچنین سایر قاره‌ها انجام دادند، مراقبت کنند همچنین امیدوارم در مورد تحریمی که رخ داده است به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *