رییس انجمن فوتبال هفت نفره: بخاطر تحریمها بسیاری از تیمها به مسابقات آسیایی کیش نمی‌آیند!


فوتبال هفت نفره

رییس انجمن فوتبال هفت نفره از حضور 4 تیم خارجی در مسابقات قهرمانی آسیا فوتبال هفت‌نفره به میزبانی ایران در جزیره کیش خبر داد و گفت: به دنبال قهرمانی و کسب سهمیه مسابقات جهانی فوتبال هفت‌نفره هستیم.

مصطفی الهی نسب در گفت‌وگو با سادس، افزود: مسابقات قهرمانی آسیا فوتبال هفت‌نفره برای نخستین بار به میزبانی ایران آذرماه در جزیره کیش برگزار می‌شود که برای آمادگی بهتر قرار است تیم فوتبال هفت نفره 2 هفته زودتر راهی کیش شود و اردوی تدارکاتی در آنجا برگزار کند.

وی گفت: برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا تاکنون 3 تیم تایلند، استرالیا و کره جنوبی اعلام آمادگی کردند که تصور می‌کنم با همین تعداد میزبان برگزاری مسابقات باشیم.

رییس انجمن فوتبال هفت‌نفره پیرامون این پرسش که در صورت حضور همین 3 تیم در مسابقات قهرمانی آسیا امکان به تعویق افتادن مسابقات وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: چون پیش‌بینی کم‌ بودن تعداد تیم‌ها را در این مسابقات داشتیم با فدراسیون جهانی در این زمینه رایزنی لازم را انجام دادیم و فدراسیون جهانی این قول را به ما داده بود که حتی در صورت اعلام آمادگی 3 تیم برای حضور  در این مسابقات، مشکلی برای برگزاری نخواهیم داشت. بنابراین تمام تلاشمان بر این است که میزبان خوبی برای نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا باشیم و با کسب عنوان قهرمانی سهمیه مسابقات جهانی فوتبال هفت نفره را که تنها تیم قهرمان امکان شرکت در قهرمانی جهان را دارد، کسب کنیم.

الهی نسب درباره علت استقبال ضعیف تیم‌ها از مسابقات قهرمانی آسیا گفت: متاسفانه به خاطر تحریم‌ بسیاری از تیم‌ها که اعلام آمادگی کرده بودند، انصراف دادند و همین مساله سبب شده تا تیم‌های زیادی استقبال خوبی از مسابقات قهرمانی آسیا فوتبال هفت نفره نداشته باشند. به هر صورت سعی می‌کنیم با همین تعداد نیز میزبان خوبی برای نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا باشیم.

وی همچنین درباره احتمال حضور تیم فوتبال هفت‌نفره در بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو خاطرنشان کرد: مسوولین کمیته ملی پارالمپیک در حال رایزنی هستند تا امکان حضور تیم فوتبال هفت‌نفره را در پارالمپیک 2020 توکیو فراهم کنند. البته قولهایی در این زمینه از سوی ژاپن میزبان بازیهای پارالمپیک داده شده و ما امیدوار هستیم فوتبال هفت‌نفره دوباره پارالمپیکی شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *