سرانه ورزشی البرز تنها 38 سانتیمتر مربع است


سالن ورزشی

استاندار البرز گفت: در تلاش هستیم یک سالن اختصاصی به ورزشکاران رشته‌های نابینایان اختصاص دهیم تا بخشی از نیاز فضای تمرین آنها حل شود.

به گزارش سادس، محمد علی نجفی در نشست اولین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی گلبال بانوان نابینا و کم بینا اعزامی به مسابقات پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا که امروز شنبه نهم تیر ماه در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد؛ اظهار کرد: مدال آوری نابینایان در رشته‌های مختلف ورزشی باعث اهتزاز پرچم ایران در جهان می‌شود و هیچ افتخاری بالاتر از  این نیست.

وی ادامه داد: روشندلان نور چشم جامعه هستند و مسئولان باید با تمام توان برای حمایت از آنها گام بردارند. در تلاش هستیم یک سالن اختصاصی به ورزشکاران رشته‌های نابینایان اختصاص دهیم تا بخشی از نیاز فضای تمرین آنها حل شود.

وی ابراز کرد: ورزشکاران نابینا به امکانات و زیرساخت‌های ویژه‌ای نیاز دارند و باید مسئولان دست به دست هم دهند تا مشولات آنها مرتفع شود.

در بخش دیگری از  این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان البرز با اشاره به تلاش برای تخصیص سالنی برای تمرین ورزشکاران نابینای استان گفت: تلاش می‌کنیم تا یک ماه آینده سالنی برای این ورزشکاران اختصاص داده شود.

نجفی بیان کرد: متاسفانه سرانه ورزشی در البرز ۳۸ سانتیمترمربع است و این نشان می‌دهد هم ورزشکاران عادی و هم معلول با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. با وجود همه محدودیت‌ها امسال یک زمین چمن مصنوعی برای نابینایان در استان به بهره‌برداری رسیده است.

غفرانی اظهار کرد: برای تمرین رشته‌های بدنسازی و وزنه‌برداری نابینایان از سالن‌های بخش خصوصی سانس گرفته شده تا این افراد به راحتی بتوانند ورزش حرفه‌ای خود را ادامه دهند.

وی گفت: از آنجایی که ورزشکاران معلول و به ویژه نابینایان به امکانات ویژه‌ای نیاز دارند با توجه به محدودیت‌های اعتباری و زیرساختی تامین نیازهای آنها به راحتی امکان پذیر نیست ولی اداره کل ورزش و جوانان با تمام توان برای ایجاد بستر مناسب برای ادامه ورزش حرفه‌ای ورزشکاران این حوزه اقدام می‌کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *