دشواری رفت‌وآمد دانش آموزان استثنایی در آذربایجان غربی


رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: وی ادامه داد: اگرچه برخی شهرداری ها در استان با ایجاد امکانات رایگان برای ایاب و ذهاب این دانش آموزان ما را یاری می کنند اما هنوز این مدارس با مشکل ایاب و ذهاب دانش اموزان مواجهند.

عیسی محمدی در گفت و گو با خبرنگار سادس با اشاره به اینکه 600 نیروی انسانی در مدارس و مراکز یادگیری کودکان با نیازهای ویژه در استان فعالند افزود: کمبود نیروی انسانی و فضای اموزشی، همچنین کمبود اعتبارات و مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان از مشکلات جدی در استان است که نیازمند توجه ویژه است.

محمدی با بیان اینکه در استان 105 کد آموزشی مخصوص مدارس استثنایی وجود دارد، تصریح کرد: 28 فضای اموزشی در استان مخصوص کودکان با نیازهای ویژه فعال است که 13 مرکز یادگیری دولتی و 5 غیر دولتی ویژه مشکلات یادگیری مشغول ارائه خدمات به دانش اموزان ویژه هستند.

وی ادامه داد: در سطح استان یک مدرسه غیر انتفاعی اوتیسم وجود دارد که مدرسه اوتیسم دولتی نیز تا پایان مهر در ارومیه افتتاح و ارائه خدمات خواهد کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 2 هزار و 332 دانش آموز استثنایی در استان تحصیل می کنند افزود: از این تعداد70 دانش آموز اوتیسم هستند.

محمدی با اشاره به اهمیت سنجش و پایش کودکان قبل از ورود به مدرسه اظهار کرد: این سنجش با هدف شناسایی به هنگام دانش آموزان انجام می شود تا با شناسایی این کودکان اقدامات مقتضی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 63 هزار و 340 کودک در پایگاههای سنجش استان، غربالگری شدند افزود: از این تعداد کودک361 کودک با نیازهای ویژه شناسایی و به مدارس استثنایی معرفی شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال 37 پایگاه سنجش در استان راه‌اندازی شده که از این تعداد 7 مرکز در ارومیه فعال است، افزود: با فعالیت 291 نیروی اجرایی در پایگاه‌های سنجش، پیش بینی می‌شود امسال 65 هزار کودک غربالگری شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *