بررسی موضوعات اقتصادی در دور دوم سفرهای شهرستانی استان تهران

استاندار تهران از انجام دور دوم سفرهای شهرستانی استان تهران با هدف بررسی مشکلات و معضلات اقتصادی در سطح شهرستان های استان تهران خبر داد.

به گزارش سادس، محمدحسین مقیمی در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان تهران با مدیران استانداری گفت: سفرهای شهرستانی در استان تهران برگزار شد که در جریان این سفرها از زبان اعضای شوراهای شهر، دهیاران، شهرداران و اعضای شورای برنامه ریزی هر یک از شهرستان ها و همچنین ملاقات شهروندان در مساجد مشکلات شهرستان ها شنیده شد و در قالب برنامه ریزی برای هر یک از شهرستان ها مصوباتی اتخاذ شد.

وی افزود: مصوباتی که در این سفرها داشتیم همه بر اساس خواسته مردم در نظر گرفته شده است. دور دوم این سفرها آغاز شده و اینبار به دنبال واحدهای اقتصادی می رویم به شکلی که در جریان سفرها بازدیدهایی از کارخانه ها و پروژه های گردشگری انجام می دهیم و در نهایت جلسه ای با افراد اقتصادی شهرستان ها برگزار می کنیم تا نگرانی ها و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: در دوره دوم سفرهای شهرستانی استان تهران مروری بر مسائل اقتصادی خواهیم داشت و در مرحله بعد یعنی دور سوم این سفرها به سراغ مسائل اجتماعی خواهیم رفت. در حال حاضر در تهران در بخش بهداشت و درمان جهت گیری خوبی اتخاذ شده به شکلی که بیمارستان امام خمینی (ره) طرح توسعه خود را آغاز کرده، بیمارستان فیروزگر نیز طرح توسعه خود را آغاز کرده و بیمارستان امام حسین نیز در حال آغاز طرح توسعه است.

استاندار تهران به احداث بیمارستان شماره دو میلاد در جنوب شهر تهران اشاره کرد و افزود: در حال واگذاری زمین برای بیمارستان شرق تهران هستیم. امیدواریم در جنوب شهر تهران و در بخش آفتاب نیز زمینی را برای احداث بیمارستان واگذار کنیم. به این ترتیب تنها جایی که در استان تهران نگرانی وجود دارد شهرستان پردیس است که باید بتوانیم زمینی را برای احداث بیمارستان در نظر بگیریم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اهمیت موضوع آبخیزداری در سطح استان تهران گفت: بحث آبخیزداری موضوع بسیار مهمی است که برای مردم استان تهران مشکلاتی را به وجود آورده به شکلی که سیل اخیر لواسانات در همین حوزه آبخیزداری بوده است. امسال بودجه ای برای تحقق موضوع آبخیزداری به منابع طبیعی اختصاص پیدا کرده که امیدواریم با تحقق آن مشکلات شهروندان در سطح استان به ویژه شمیرانات حل و فصل شود.

مقیمی به مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل استان تهران نیز اشاره کرد و افزود: در مسئله حمل و نقل شرکت شهرهای جدید قبول کرده است که قطار تهران – پردیس و دماوند را اجرایی کند اما این پروژه ردیف بودجه ای ندارد که امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه استان تهران بتواند برای آن ردیف بودجه ای را تعیین کند.

وی افزود: برای تکمیل مترو پرند با شرکت مترو تهران جلسه مشترکی برگزار کردیم تا مترو پرند در ادامه مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تکمیل شود. البته این خط به لحاظ ساختمانی تکمیل شده و تنها ریل گذاری و ساخت دو ایستگاه باید انجام شود. شرکت شهرهای جدید پرداخت 150 میلیارد تومان برای تکمیل این خط را قبول کرده و با توجه به صورتجلسه ای که تهیه شده امیدواریم این کار هر چه زودتر آغاز شود.

به گزارش سادس در ادامه این جلسه محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن جلسات مشترک مجمع نمایندگان تهران و مدیران استانداری گفت: باید مباحثی که در این جلسات مطرح می شود در بودجه ریزی ها مد نظر قرار گیرد تا بتوان از این طریق مشکلات موجود را حل و فصل کرد.

وی افزود: باید کارگروه مشترکی میان مجمع نمایندگان تهران، استانداری و شهرداری تشکیل شودتا موضوعات مطرح شده در این جلسات را بر عهده بگیرد. درحال حاضر ارتباط خوبی میان مجلس، استانداری و شهرداری وجود دارد اما باید موضوعات مطرح شده و مشکلات پیگیری شود. البته باید نحوه پیگیری این موضوعات مشخص شود و با یک اولویت بندی موضوعاتی که در سطح ملی است و از توان استانداری خارج از طریق کارگروه مشترک و با پیگیری نمایندگان مجلس نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی ادامه داد: در مورد وضعیت مدارس تهران نیز باید با کمک خیرین و وزارت آموزش و پرورش کار موثری انجام شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *