ارتقای کمیته لیگ کشتی به سازمان/ حضور ۱۶ تیم در لیک کشتی آزاد و فرنگی


دومین روز رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی

رییس جدید کمیته‌ لیگ فدراسیون کشتی پس از ۵ ماه از قبول ریاست این کمیته می‌گوید: برنامه های خوبی را برای به حداقل رساندن مشکلات لیگ کشتی در سال جدید داریم و قصد داریم کمیته لیگ را به سازمان لیگ ارتقا دهیم.

مهدی توکلی در گفت‌وگو با سادس، درباره برنامه‌ریزی و طرح‌های در دست اقدام کمیته‌ لیگ فدراسیون کشتی برای برگزاری هر چه بهتر این رقابت‌ها پس از انتقاداتی که  طی سال‌های اخیر به کیفیت لیگ برتر کشتی وارد می‌شد، اظهار کرد: ما در حال‌ حاضر لیگ دسته یک کشتی را پس از حدود پنج سال توقف برگزار می‌کنیم و این رقابت‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و دیدارهای رده بندی و نهایی نیز اواسط تیر ماه برگزار خواهد شد که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه تیم برتر دسته یک به ‌اضافه پنج تیم برتر سال گذشته لیگ برتر رقابت‌های خود را در چارچوب لیگ برتر از مرداد ماه  آغاز و تا اوایل آبان ماه به پایان می رسانند.

رییس کمیته‌ لیگ فدراسیون کشتی با بیان این که چند موضوع را بنابر تاکید خادم در دست پیگیری دارد، گفت‌: قصد داریم  کمیته‌ لیگ را به سازمان لیگ ارتقا دهیم تا به لحاظ برنامه‌ریزی و تصمیم گیری بتوانیم منسجم‌تر عمل کنیم. با انجام این کار افراد دخیل و تاثیر گذار در لیگ کشتی عضو مجمع سازمان لیگ می‌شوند و این مجمع بر امورات لیگ نظارت مستقیم خواهد داشت که قطعا این موضوع باعث هر چه مطلوب تر این رقابت ها خواهد شد.

وی با بیان این که لیگ کشتی نیازمند نظم و انضباط است، خاطر نشان کرد: ما برای حل مشکلاتی نظیر مباحث تبلیغاتی، توجه رسانه‌ها، کیفیت بالاتر کشتی و استقبال هر چه بیشتر تماشاگران، برنامه‌های خوبی را در دست اقدام داریم که امیدوارم وضعیت نسبت به گذشته بهتر شود.  تلاش ما این است که تبدیل کمیته‌ به  سازمان لیگ پس از طرح در سمینار هیات های کشتی و انجام امور قانونی به لیگ امسال برسد.

توکلی با اشاره به مشکلات لیگ کشتی در گذشته، گفت‌: دوستان ما در گذشته زحمات زیادی کشیده اند، اما مشکلاتی همچون شفافیت در نحوه قرارداد کشتی‌گیران و مربیان، نحوه برنامه‌ریزی و انضباط در برگزاری لیگ از جمله مشکلاتی بود که سعی کردیم با آسیب شناسی ‌دقیق آنها در پی حل آنها باشیم و در این راه نهایت تلاشمان را به کار می گیریم.

رییس کمیته‌ لیگ کشتی درباره تعداد تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر کشتی امسال، گفت‌: از پنج تیم برتر لیگ سال گذشته کشتی آزاد و پنج تیم برتر کشتی فرنگی تاکنون در مجموع هشت تیم برای حضور در لیگ امسال اعلام آمادگی کرده‌اند و منتظر پاسخ دو تیم دیگر هم هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لیگ کشتی به همان شیوه ۳۰۰ روزه برگزار می‌شود یا خیر؟ گفت‌: فعلا اساس کار ما همان لیگ ۳۰۰ روزه خواهد بود. به این معنا که لیگ منطقه‌ای، لیگ یک و لیگ برتر هر کدام در ۱۰۰ روز برگزار خواهد شد. ما نیز بر همین منوال کار می‌کنیم تا مصوبه جدید تهیه شود. رقابتها نیز در دو گروه به صورت رفت و برگشت خواهد بود.

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته‌ لیگ بر خلاف سال‌های گذشته نظارت ‌دقیقی بر قدرت مالی تیم‌ها قبل از ثبت‌نام در این رقابت‌ها خواهد داشت یا خیر، گفت‌: این هنر مجموعه فدراسیون کشتی و کمیته‌ لیگ است که سعی کند لیگ را با کمترین مشکل برگزار کند. قطعا چارچوبی را تعریف می‌کنیم تا مشکلات سال‌های قبل پیش نیاید. به‌ هر حال هر طور برنامه‌ریزی کنیم ممکن است این مباحث پیش آید، اما اجازه دهید کار را شروع کنیم و آن وقت نحوه انجام کار را ببینید. قطعا تمامی موضوعات آسیب زای سالیان گذشته را بررسی  کرده‌ایم و سعی می‌کنیم آن را به حداقل برسانیم.

توکلی در پایان و در پاسخ به این سوال که هر لیگ برتر در لیگ جدید تا چند کشتی‌گیر خارجی می‌تواند جذب کند، گفت‌: در لیگ یک جذب کشتی‌گیر خارجی ممنوع است، اما در لیگ برتر فکر می‌کنم هر تیم سه یا چهار کشتی‌گیر خارجی را جذب کند. تمام تلاش ما این است لیگی در حد نام و اعتبار کشتی برگزار کنیم و در این راه از رسانه ها و کارشناسان طلب کمک داریم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *