پاسخ فدراسیون وزنه برداری به متهم شدن دخالت در انتخابات هیات های استانی


محسن بیرانوند

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری انتقاداتی که نسبت به دخالت فدراسیون در انتخابات هیات‌های استانی وجود دارد را پاسخ داد و گفت: اینکه آدم سوتفاهم ها را بخواهد سریع رسانه ای کند و در نهایت تهمت بزند همدلی را در خانواده وزنه‌برداری کم رنگ می کند.

محسن بیرانوند در گفت و گو با سادس درباره دلیل باطل شدن ثبت نام انتخابات برخی هیات های استانی وزنه برداری  و انجام ثبت نام مجدد بیان کرد: ممکن است در فرایند برگزاری انتخابات یا اطلاع رسانی مجهولاتی وجود داشته یا نیاز به توضیح بیشتر باشد و یا اینکه در مهلت قانونی انتخابات برگزار نشده است در این صورت فدراسیون از اداره کل ورزش و جوانان استان مربوطه می خواهد دوباره ثبت نام انجام شود. البته متولی برگزاری انتخابات اداره کل ورزش و جوانان است و سرپرست هیات را هم انتخاب می کند  و آن سرپرست وظیفه دارد انتخابات را در سه ماه برگزار کند. نکته مهمی که وجود دارد و شاید کمتر به آن توجه شده این است که اعضای مجمع را سرپرست و اداره کل  ورزش و جوانان استان مشخص می کنند و فدراسیون در انتخاب نفرات دخیل نیست.

بیرانوند در پاسخ به این پرسش که برخی هیات ها اعلام کرده اند فدراسیون ثبت نام آنها را باطل و گفته باید مجددا ثبت نام انجام شود و آیا این اقدام فدراسیون که ثبت نام یک هیات را باطل کند قانونی است، تاکید کرد: ابتدا به درخواست مدیر کل ورزش و جوانان دوره سرپرست تمدید می شود و یا سرپرست تغییر خواهد کرد و حکم جدید صادر می شود. از طرفی اگر در آن مهلت سه ماهه که در اختیار سرپرست های هیات ها است انتخابات برگزار نشود احتمال دارد فدراسیون بخواهد که ثبت نام مجددا انجام شود. درواقع شاید در پروسه اطلاع رسانی و ثبت نام شبهاتی وجود داشته باشد و  فدراسیون در جریانش نباشد و این را می خواهد که ثبت نام مجددا انجام شود.

دبیر فدراسیون در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه هیات هایی که ثبت نام آنها باطل شده چه مشکلی داشتند، تصریح کرد: یکی از مواردی بوده که در سوال قبلی پاسخ دادم. یعنی یا در پروسه انجام ثبت نام شبهاتی بوده  و یا اینکه فدراسیون در جریان نبوده است. ما باید بدانیم که پروسه ثبت نام به نحو احسن برگزار شده  و همه در جریان بوده اند و هر کسی که علاقه‌مند بوده و شرایط لازم را داشته ثبت نام کرده است. وقتی سرپرست تعیین می شود، او سه ماه فرصت دارد که انتخابات را برگزار کند وقتی در این سه ماه این کار انجام نمی شود، از طرفی اعتراضات و  نارضایتی هایی وجود دارد وبه  فدراسیون هم می گویند این فرد که خودش هم کاندیدا است در این مدت که بوده نه تعامل به وجودآورده و ابهاماتی در پروسه  ثبت نام از کاندیداها وجود دارد، فدراسیون هم درخواست می کند فرد دیگری را سرپرست بگذارند تا بتواند انتخابات را برگزار کند و صلاحیت بی طرف برگزار کردن انتخابات را با رعایت قوانین داشته باشد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا ثبت نام انتخابات هیات استانی به دلیل داشتن فقط یک کاندیدا باطل شده است، گفت: ما باید تک کاندیدا هم می توانیم انتخابات را برگزار کنیم و قانونی در این مورد وجود ندارد که چون انتخابات یک هیات استانی یک کاندیدا دارد را باطل کنیم و نمی توانیم این کار را انجام دهیم. اگر آن فرد شرایط لازم را داشته باشد و حراست نیز تاییدش کند خب انتخابات برگزار می شود.

او در پاسخ به این پرسش که  چرا در برخی استانها مانند خوزستان خود رییس هیات سرپرست شده  و در برخی دیگر برای هیات سرپرست دیگری انتخاب شده است ، گفت: در مجمع سالیانه خوزستان اعضای مجمع  و پیشکسوتان نامه‌ای تهیه کردند و به اداره کل  ورزش و جوانان استان خود دادند و درخواست کردند خود آقای قریشی  سرپرست باشد چون حضورش در این سالها برای وزنه برداری خوزستان مثمر ثمر بوده است. همان موقع اداره کل  ورزش  و جوانان به فدراسیون نامه ارسال کرد که از عملکرد آقای قریشی راضی است و می خواهد او را به عنوان سرپرست معرفی کند و فدراسیون در صورت تایید اعلام کند. ما هم از عملکردش راضی بودیم  و تایید کردیم . اما سرپرست بودنش الزامی بر دوباره رییس هیات بودنش نیست  بلکه دوباره باید در انتخابات شرکت کند تا انتخاب شود.

دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره اینکه این اتفاق باعث نمی شود هیات های استانی فکر کنند فدراسیون بین آنها تبعیض قائل شده است، تاکید کرد: یک استانی هست که ورزشکاران  و مربیانش ناراضی هستند و می گویند در این چهارسال کاری برای وزنه برداری استان انجام نداده  و بی احترامی هم کرده است و دلش برای وزنه برداری نمی سوزد و به فدراسیون اعتراض می کنند که آن فرد دارد به وزنه برداری  استان ضرر می زند. فدراسیون در چنین مواقعی باید چه کار کند؟ آیا نباید ورود کند ؟ اگر ورود نکند کم کاری نکرده است؟ در حق مربی و ورزشکار آن استان اجحاف نشده است؟

او افزود: با این حال فدراسیون نمی گوید چه کسی ثبت نام نکند چون صلاحیت این کار را ندارد. هر کسی خواست می تواند در انتخابات ثبت نام کند اگر حراست تایید کرد وارد انتخابات می شود و اگر مجمع به آن رییس هیات قبلی رای دهد دوباره همان به عنوان رییس انتخاب می شود.

بیرانوند در مورد اینکه گفته می شود فدراسیون می خواهد برخی هیات های مخالفش با سرپرست باقی بمانند تا در انتخابات سال آینده فدراسیون حق رای نداشته باشند، تصریح کرد: فرض می کنیم چنین تهمتی درست باشد اما آیا برای فدراسیون این بهتر نیست که رییس هیاتی را بگذارد که خودش می خواهد و در انتخابات بجای یک رای ممتنع یک رای مثبت داشته باشد؟ از طرفی اگر اداره کل ورزش  و جوانان استان متوجه چنین حرفهایی شود به آنها برمی خورد چون به این معنی است که آنها هیچ کاره هستند.  اگر جایی چنین اتفاقی می افتد و مستنداتی وجود دارد واحد نظارتی در هر استان هست و به  آنها اطلاع دهند که فدراسیون  و اداره کل ورزش و جوانان دارند خلاف قانون عمل می کنند. این صحبتها وفاق  و همدلی را در خانواده وزنه برداری کم رنگ می کند. اینکه برای من سوتفاهمی به وجود آمده و قبل از اینکه  از آن مطمئن شوم یا اعتراض کنم ،آن را رسانه ای کنم درست نیست. اینکه آدم سوتفاهم ها را بخواهد سریع رسانه ای کند و در نهایت تهمت بزند همدلی را در خانواده وزنه برداری کم رنگ می کند.

او ادامه داد: خیلی از مواقع ورزشکار هیاتی گلایه هایی دارد اما ما نمی آییم سریع ریس هیات را عوض کنم بلکه ماجرا را پیگیری می کنیم و از اداره کل  ورزش  جوانان آن استان و حراست توضیح می خواهیم که آن ماجرا درست است یا غلط.  اگر واقعیت داشت آن موقع ورود پیدا می کنیم. از طرفی اگر هیاتی کار خود را در همه زمینه ها به نحو احسن انجام می دهد فقط از آن هیات حمایت می کنیم. اما وقتی جمعی از خانواده وزنه برداری یک استان  ناراضی هستند قطعا حساسیت خواهیم داشت و وظیفه داریم پیگیری کنیم . اگر زمانی برایمان محقق شد که واقعا آن اتفاق افتاده به ماجرا ورود نکنیم در حق آن استان کم کاری کرده ایم. البته باید از هیات های استانی و مربیان تشکر کنم که بدون چشم داشتی برای پیشرفت وزنه برداری زحمت می‌کشند.

 انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *