بنيه دفاعي کشور با روحيه عاشورايي آميخته شده است/ پيشرفت کشور و خنثي شدن تهديدات دشمن در سايه روحيه جهادي دفاع مقدس

فرمانده نيروي انتظامي گفت: امروز اگر کشور ما تهديد نمي شود و يا تهديدات خنثي مي گردند به دليل بنيه دفاعي است که با روحيه عاشورايي آميخته شده بنابراين بايد اين آمادگي را در خود حفظ کرده تا بتوانيم از ارزش هاي انقلاب و دستاوردهاي اين نظام مقدس پاسداري کنيم.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “حسين اشتري” عصر امروز در چهارمين محفل انس پيشکسوتان عرصه جهاد و شهادت نيروي انتظامي گفت: هفته دفاع مقدس و هفته ناجا را خدمت خانواده معظم شهداء ، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهداء و کساني که با زحمات طاقت فرساي خود، مأموريت نظم و امنيت و آسايش و آرامش اين کشور را برعهده داشتند و دارند، تبريک مي گويم.

وي به فرمايش حضرت امام(ره) مبني بر اينکه ” اين جنگ براي ما نعمت است”، اشاره کرد و گفت: برخي در آن زمان متوجه مفهوم “نعمت” نشدند چرا که جنگ در ظاهر خرابي، ويراني، کشته و مجروح به دنبال داشت و منجر شد تا اقتصاد کشور فلج شود؛ هر چند ما نيز ايمان و اعتقاد به فرمايشات ايشان داشته ايم اما فهم اين مطلب براي ما در آن زمان سخت بود ولي امروز مي بينيم که دفاع مقدس واقعا نعمت بود چرا که کشور را بيمه کرد .

فرمانده ناجا تصريح کرد: در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي که از آمادگي دفاعي برخوردار نبوديم، جنگ بر ما تحميل شد ولي مردم با ايستادگي و اطاعت از فرمانده و ولي امر خودشان به دفاع از ميهن پرداختند.

اين مقام عالي انتظامي بيان داشت: امروز تمامي پيشرفت هاي کشور را مديون دفاع مقدس، شهداء، ايثارگران ، جانبازان و خانواده معزز اين عزيزان هستيم؛ هشت سال با ايستادگي در مقابل مصائب و مشکلات آبديده شديم و با اين دفاع جانانه، پايه هاي انقلاب اسلامي محکم شد.

سردار اشتري با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران آغاز کننده جنگ تحميلي نبود بلکه تنها به دفاع پرداخت، گفت: بنيه دفاعي امروز به واسطه همان روحيه جهادي دفاع مقدس است، ” تهراني مقدم” ها که به شهادت رسيدند و براي بنيه دفاعي خدمت کردند، بزرگ شده اين دفاع مقدس بودند؛ امروز شاهد حضور دانشمندان جواني هستيم که با همان روحيه جهادي براي اعتلا و پيشرفت کشور در همه عرصه ها تلاش مي کنند.

وي به فتنه 88 اشاره کرد و بيان داشت: پيچيدگي حوادث آن زمان و تدابير رهبر معظم انقلاب خيلي بيشتر از هشت سال دفاع مقدس بود اما در 9 دي با حضور آحاد جامعه، اين توطئه ها خنثي شد.

به گفته اين مقام ارشد انتظامي، امروز نيروي انتظامي به دليل داشتن روحيه جهادي، انقلابي و ولايت مداري توانسته در تمام عرصه ها خوب بدرخشد، با مروري بر تاريخ اين نيرو چه در دوران دفاع مقدس و چه در زمان ادغام در مي يابيم که نيروي انتظامي توانسته هر سال بهتر از سال گذشته قدم بردارد، چرا که در رأس اين سازمان مديران ، فرماندهان و کارکناني وجود دارند که تبعيت از ولايت فقيه داشته و از روحيه جهادي برخوردارند.

فرمانده نيروي انتظامي افزود: امروز موضوعات پيچيده تر از دفاع مقدس داريم همانند تهديدات نرم و اقداماتي که در کشورهاي پيرامون ما رخ مي دهد اما بايد آمادگي دفاع و مقابله با همه آنها را داشته باشيم.

وي يادآور شد: امروز اگر کشور ما تهديد نمي شود و يا تهديدات خنثي مي شوند به دليل بنيه دفاعي است که با روحيه عاشورايي آميخته شده بنابراين بايد اين آمادگي را در خود حفظ کرده تا بتوانيم از ارزش هاي انقلاب و دستاوردهاي اين نظام مقدس پاسداري کنيم.

فرمانده ناجا با اشاره به وجود 8 هزار و 800 کيلومتر مرز در کشور، بيان داشت: بخشي اعظمي از اين مرزها توسط نيروي انتظامي حراست مي شود و ناجا هر روز در مصاف با کساني است که امنيت را هدف قرار مي دهند.

وي با تأکيد بر اينکه نيروي انتظامي در موضوعات مختلف امنيتي، اقتصادي ، فرهنگي، فضاي مجازي و … دست دارد، گفت: اميدواريم با افزايش آمادگي بتوانيم قدردان زحمات رزمندگان باشيم و از تجربيات آنها استفاده کنيم.

سردار اشتري خطاب به پيشکسوتان حاضر در اين محفل، گفت: بايد تجارب گرانقيمت خود را به ديگران منتقل کنيد، اگر خاطرات شما از آغاز انقلاب اسلامي، تشکيل کميته هاي انقلاب و حضور شما در ژاندارمري و شهرباني چه در حوزه دفاع مقدس و يا امنيت نظام و کشور را جمع آوري کنيم، در مي يابيم که اقدامات مهمي در اين سال ها انجام داده ايم.

وي افزود: شما پيشکسوتان کوله باري از تجربيات هستيد و مراکز آموزشي و دانشگاه علوم انتظامي امين بايد از اين تجربيات استفاده کنند.

فرمانده ناجا در پايان يادآور شد: اميدوارم قدردان شهداء باشيم و وظيفه خود را که همان حفظ نظم و آسايش مردم است روز به روز و بيشتر ازگذشته عمل کنيم تا در پيشگاه شهدا، ،رهبر معظم انقلاب و ملت شريف شرمنده نباشيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *