يکي از اهداف نيروي انتظامي ، مردمي کردن امنيت در جامعه است

فرمانده انتظامي استان يکي از اهداف نيروي انتظامي را مردمي کردن امنيت در جامعه دانست.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، در ديدار نماينده مردم شهرستان هاي “شهريار ، قدس و ملارد ” در مجلس شوراي اسلامي با سردار ” محسن خانچرلي”، فرمانده انتظامي غرب استان تهران با اشاره به اينکه يکي از اهداف نيروي انتظامي ، مردمي کردن امنيت است، بيان داشت: اقتدار پليس در سايه اعتماد مردم به دست مي آيد و اين اعتماد به نوع برخورد با شهروندان و رعايت حقوق آنان بستگي دارد.

وي با بيان اينكه برقراري و حفظ امنيت اجتماعي و برخورد قاطعانه با مجرمان در جهت ارتقاء احساس امنيت و آسايش شهروندان از مأموريت هاي ذاتي و مهم پليس به شمار مي رود، اضافه كرد: رفتار شايسته ماموران ضمن احترام متقابل ، زمينه ساز جلب اعتماد عمومي به پليس و موجب دستيابي به اين هدف خواهد شد.

سردار خانچرلي افزود: اقتدار پليس در سايه اعتماد شهروندان به دست مي آيد و اين اعتماد به نوع برخورد با شهروندان و رعايت حقوق آنان بستگي دارد.

وي هدف اصلي پليس را مردم داري و مردم محوري بيان داشت و گفت: براي رسيدن به اين منظور، پليس بايد صداقت، اعتماد سازي در مردم ، اخلاق نيكو ، شجاعت و جسارت و نظم و انضباط را سرلوحه کار خود قرار دهد زيرا يک پليس با اخلاق ، شجاع و منظم مي تواند موجب دلگرمي مردم و افزايش اعتماد آنها به حافظان امنيت در جامعه شود.

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران با اشاره به اين موضوع که پليس ايران اسلامي يک نيروي مردم محور و ولايت مدار است، اظهار داشت: رسيدگي به مشکلات مردم ، تأمين امنيت و ايجاد احساس امنيت براي شهروندان از جمله مأموريت هاي اصلي پليس غرب استان تهران است.

در ادامه اين ديدار، “محمودي” نماينده مردم شهرستان هاي “شهريار ، قدس و ملارد ” در مجلس شوراي اسلامي، خدمت نيروي انتظامي را با ساير نيروهاي مسلح متمايز دانست و گفت : نيروهاي انتظامي مايه امنيت و آرامش جامعه بوده و در تمامي شرايط و طول سال در خدمت بوده و بهترين هديه و ارمغان آنان براي جامعه همان امنيت و احساس امنيت شهروندان است.

 وي تصريح کرد: مأموريت هاي نيروي انتظامي با اعتقادات مردم گره خورده و بايستي با تلاش و جديت در راستاي جلب اعتماد حداكثري مردم تلاش كرد، چون جلب اعتماد حداكثري مردم يكي از مهم‌ترين مؤلفه هاي نيروي انتظامي در خدمت رساني به جامعه است.

محمودي ضمن قدرداني از عملكرد مجموعه نيروي انتظامي در عرصه نظم و امنيت اظهار داشت: فرهنگ والاي احترام به حقوق اجتماعي و قانون محوري نيروي انتظامي جز با مشاركت و همدلي مردم تحقق نخواهد يافت.

نماينده مردم شهرستان هاي “شهريار ، قدس و ملارد ” در مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: مأموريت هاي ناجا با اعتقادات مردم گره خورده و بايستي با تلاش و جديت در راستاي جلب اعتماد حداكثري مردم تلاش كرد ، چون جلب اعتماد حداكثري مردم يكي از مهم‌ترين مؤلفه هاي نيروي انتظامي در خدمت رساني به جامعه است.

محمودي در پايان با بيان اينكه پليس به عنوان اصلي‌ترين مرجع در برقراري نظم و انضباط اجتماعي به نحو مطلوب به شمار مي‌آيد، خاطرنشان کرد: نيروي انتظامي به منزله بازوي توانمند كشور است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *