استقبال ضعیف فدراسیون‌ها نسبت به تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی به جاکارتا


معاینات تخصصی

مسئول تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا از ارسال لیست ۳۰ نفر از متخصصان پزشکی ورزشی، ارتوپد و فیزیوتراپ اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا به کمیته ملی المپیک خبر داد و گفت: امیدوارم تمام نفرات مورد تایید کمیته ملی المپیک قراربگیرد.

دکتر محمدبنی جمالی در گفت‌وگو با سادس، افزود: لیست اولیه از پزشکان اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی به کمیته ملی المپیک ارسال شده و منتظر تایید نهایی از سوی کمیته هستیم. در لیست اولیه اسامی ۳۰ نفر از متخصصان پزشکی ورزشی، فیزیوتراپ و ارتوپد که در جاهای مختلف از جمله فدراسیون پزشکی ورزشی، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیونها و هیات‌های استان‌ها که با تیم‌های مختلف ورزشی همکاری می‌کردند، تهیه شده و به کمیته ملی المپیک ارسال شده است. در این دوره از بازیها چون رقابتها در چند جای مختلف برگزار می‌شود، امیدوارم کمیته ملی المپیک نسبت به تعداد پزشکان اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا عنایت بیشتری داشته باشد تا در هر ۳ نقطه از مکان برگزاری مسابقات بتوانیم یک گروه پزشکی مستقر کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در لیست نفرات پزشکان اعزامی به جاکارتا، نامی از متخصصان تغذیه و روانشناسی نیز عنوان شده است یا خیر؟ گفت: اعزام روانشناس و تغذیه بر عهده‌ی فدراسیون‌هاست و اگر تیمی خود خواستار اعزام روانشناس یا تغذیه همراه کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا باشد، ما نیز استقبال می‌کنیم. البته حضور روانشناس و تغذیه زمانی تاثیرگذار است که تیم‌ها از مدتها قبل و از زمانی که برنامه اردویی و آماده‌سازی تیم های اعزامی خود به بازیهای آسیایی جاکارتا را آغاز کردند، از متخصصان تغذیه و روانشناس نیز استفاده کردند. البته فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در این زمینه پیشرو بوده و از زمانی که معاینات تخصصی ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا را آغاز کردیم در زمینه روانشناسی و تغذیه نیز مشاوره‌های لازم به ورزشکاران توسط متخصصان داده شده است.

مسئول تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا اظهار کرد: با توجه به اعزام ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر ورزشکار به بازیهای آسیایی جاکارتا، هر چقدر تعداد سهمیه‌ پزشکان اعزامی بیشتر باشد، خدمت‌رسانی به ورزشکاران در شرایط بهتری انجام خواهد شد.

وی گفت: در لیست اولیه از پزشکان اعزامی در این دوره از بازیهای آسیایی، حدود ۷ پزشک خانم فیزیوتراپ و متخصص پزشکی ورزشی معرفی شده است که امیدوارم از سوی کمیته ملی المپیک این تعداد مورد تایید قرار بگیرند.

بنی جمالی با اشاره به استقبال ضعیف فدراسیونها نسبت به تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی خود به بازیهای آسیایی جاکارتا اظهار کرد: با توجه به این که مدت زیادی تا زمان اعزام کاروان ایران به بازیهای آسیایی جاکارتا باقی نمانده است، تنها تعداد محدودی از فدراسیونها از جمله کبدی، تنیس‌روی میز، ووشو، تکواندو، تیراندازی و … برای تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی خود به فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کردند و مابقی فدراسیونها همچون؛ کشتی، فوتبال، والیبال، بسکتبال، وزنه برداری، هندبال و … نسبت به تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران خود همکاری خوبی را با فدراسیون پزشکی ورزشی نداشتند. در حقیقت می‌توانم بگویم تنها یک چهارم از ورزشکاران برای تشکیل پرونده سلامت به فدراسیون مراجعه کردند و معاینات تخصصی حدود سه چهارم (۸۰درصد) از ورزشکاران اعزامی به بازیها باقی مانده است.

وی اظهار کرد: در معاینات تخصصی که از اکثر ورزشکاران اعزامی به جاکارتا انجام شده است، قریب به اتفاق زنان اعزامی دچار کمبود ویتامین D بودند و مکمل ویتامین D  را در اختیار آنها گذاشتیم. به هر صورت اگر فدراسیونها سریعتر پیگیر معاینات تخصصی ورزشکاران اعزامی خود باشند، شرایط بهتری را در اعزام کاروان ورزشی خواهیم داشت و اگر مشکلی وجود داشته باشد زودتر مرتفع خواهیم کرد.

بنی جمالی در پایان گفت: امیدوارم فدراسیون‌ها همکاری خوبی را با فدراسیون پزشکی ورزشی داشته باشند تا پایان خرداد بتوانیم پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *