سربازان سهم بسزايي در دفاع از ارزش ها و اخلاق بر عهده دارند

فرمانده انتظامي استان گفت: سربازان در نيروهاي مسلح سهم بسزايي در دفاع از ارزش ها و اخلاق بر عهده دارند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبري پليس، سردار”کاظم مجتبايي” در نهمين جشنواره جوان سرباز حضرت علي اکبر(ع) که در سالن همايش هاي سازمان ملي جوانان قم برگزار شد، در ابتداي سخنان خود ضمن تبريک هفته دفاع مقدس و يادآوري دلاورمردي هاي رزمندگان در جنگ تحميلي، به تشريح علت حمله دشمن و تحميل جنگ هشت ساله پرداخت.

وي با بيان اينکه چرا 70 سال اسرائيل عليه ملت مظلوم فلسطين به خون ريزي و شرارت مي پردازد و چرا در دوران نبي مکرم اسلام(ص) به ايشان و ائمه(ع) اين همه جفا شد، تصريح کرد: همواره مسلمانان و انسان هاي معتقد به دين مورد تهاجم بيگانگان قرار مي گيرند و اين خونريزي ها عليه انسان هايي بوده که مي خواستند عدالت در دنيا حاکم شود.

وي با تاکيد بر اينکه همواره ارزش ها در مقابل ضد ارزش ها خواهد بود، گفت:تازماني که انسان هايي به دنبال حريت هستند حتماً افراد مخالف آزادي عليه آن ها شورش کرده و تا زماني که افرادي به دنبال زندگي فردي و اجتماعي هستند دشمناني پيدا خواهند شد که به دنبال ظلم و ستيز با افراد عادل باشند.

سردار مجتبايي افزود:آنچه که اسلام آموخته چيزي جز آزادگي، عدالت، صلح، اخلاق، مدارا، مهرورزي و محبت با مردم نيست.

فرمانده انتظامي استان قم گفت:در زمان پيامبر(ص) و ائمه(ع) همواره ستيز بين حق و باطل و اخلاق و بي اخلاقي بوده و مردم جنگ بين صلح و محبت و بداخلاقي و ذلت را مشاهده مي کردند.

وي با طرح اين سوال که”تکليف انسان هاي ارزشي چيست؟”، تاکيد کرد:ما تکليفي جز دفاع از عدالت، حريت، آزادگي و استقلال نداريم و اين مهم بر اساس دستورات پيامبر(ص)، ائمه و قرآن است.

سردار مجتبايي گفت:اگر مي خواهيم انساني عادل و عدالت پذير بوده و با محبت و کرامت باشيم بايد با اين بداخلاقي ها و تمامي مصاديقي که به شکل هايي در تضاد با اين ارزش ها هستند مقابله کنيم.

وي گفت: براي قرار گرفتن در مقابل بداخلاقي، بي عدالتي و بي ديني ها بايد مسلح و صاحب ثروت و منابع غني و قابل اتکايي باشيم تا در مقابل ظلم و ظالمان قرار بگيريم و مهم ترين منابع سرمايه انساني ،تجهيزات، سلاح و منابع مادي است.

فرمانده انتظامي استان قم افزود: همه انسان ها در کنار نيروهاي مسلح مسئوليت دارند تا از لحاظ ديني و ارزشي خود را به سطحي برسانند که با ضد ارزش ها مقابله کنند.

سردار مجتبايي با تاکيد بر اينکه افراد بايد از نظر توانمندي روحي و جسمي تقويت شده تا با هر تهديدي از ميدان خارج نشوند، گفت:سربازان در کنار نيروهاي مسلح رسمي و پايور سهم بسزايي در دفاع از ارزش ها و اخلاق در کشور بر عهده دارند.

فرمانده انتظامي استان قم افزود: برنامه تجليل از سربازان در نيروهاي مسلح اقدام شايسته اي است چون سربازان بخشي از سرمايه هاي نيروهاي مسلح بوده که از ارزش هاي ديني و اخلاقي دفاع مي کنند بنابراين قابل تکريم هستند.

وي تاکيد کرد:براي رسيدگي به سربازان نبايد متوقف شد بلکه بايد روز به روز به ارتقاء رفاه، آموزش، فرهنگ، معنويت و درک آن ها بيشتر توجه کرد.

در ابتداي اين همايش نيز سرهنگ”هادي ميرزايي”معاون نيروي انساني فرماندهي انتظامي استان قم ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره شهداء، افزود: جشنواره تجليل از سربازان در سه سطح برگزار مي شود.

وي با بيان اينکه امروز تجليل از سربازان نمونه پليس قم در سطح استاني برگزار مي شود، تصريح کرد: 10 محور براي انتخاب سرباز نمونه وجود دارد که در کميسيون مربوطه مشخص و امسال سه نفر از فرماندهان و افراد مرتبط با راي سربازان نيز انتخاب و تجليل مي شوند.

شايان ذکر است، در پايان اين همايش از فرماندهان، سربازان نمونه و همچنين سرباز وظيفه آماد و پشتيباني فرماندهي انتظامي استان قم که با داشتن سه فرزند در حال گذراندن خدمت سربازي است‌ تجليل شد

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *