برگزاری جشنواره ورزش‌های کهن در شهر کهن

نخستین جشنواره بزرگ " ورزش‌های کهن در شهر کهن " با حضور بیش از 1300 ورزشکار از چهار رشته ورزشی کهن زورخانه‌ای، کشتی، کاراته و تکواندو در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد.

به گزارش سادس، معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان هفته فرهنگی اصفهان را بستری مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ سلامت و روح جوانمردی در شهر دانست و گفت: این نخستین جشنواره بزرگ ” ورزش‌های کهن در شهر کهن ” بود که برای اولین بار در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد و استقبال بی نظیر شهروندان از این برنامه در پی داشت.

حبیب اله ناظریان آغاز و پایان راه ورزش به ویژه ورزش‌های کُهَن را خصائل اخلاقی، ادب، خضوع و فروتنی خواند و افزود: زورخانه خاستگاه جوانمردی است، کاراته خویشتن نگری است، تکواندو یک دنیا است وکُشتی سَفَری است از قهرمانی تا پهلوانی که اجرای تکنیک و مرور فنون توسط بیش از هزار و سیصد ورزشکار این چهار رشته ورزشی در این جشنواره می‌تواند راهی باشد برای قرار گرفتن ورزش در سبد خانوار شهروندان اصفهانی که البته تمام دستگاه‌ها و ادارات می‌توانند نقش مهمی در ارتقاء سطح سلامت شهروندان اصفهانی با ورزش داشته باشند و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با تمام ظرفیت‌های موجود مجموعه مدیریت شهری همواره در این امر پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: اجرای کشتی رستم و سهراب همزمان با نقالی خوانی برای ترویج ورزش کشتی در حضور جمعیت بسیار شهروندان اصفهانی و گردشگران خارجی و ایرانی از برنامه‌های دیدنی این جشنواره است. کشتی پهلوانی از دیرباز در ایران زمین جایگاه والایی داشته است و موید آن هم اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی در شاهنامه است، بر همین اساس اهمیت پرداختن و تقویت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی و فرهنگ آن در جامعه را وظیفه هر ایرانی می دانم و برای آن تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از ورزش کاراته به عنوان یکی از ورزش‌های کهن در جهان یاد کرد و گفت: کشور عزیزمان در طول ادوار گذشته در بالاترین سطوح کاراته جهان قرار داشته است و کاراته بستری است برای خویشتن نگری و دوری از خودخواهی که این دست آورد، تنها و تنها در سایه سالها تمرین و ممارست، تقویت جسم و تزکیه روح ممکن و میسر است.

ناظریان خاطر نشان کرد: تکواندو یک دنیاست شعار سال گذشته فدراسیون جهانی این رشته بود که به واقع همینطور است و در طول اجرای جشنواره شاهد هنرنمایی تیم هانمادانگ و قهرمانان جهان این رشته بودیم که نشان از توان بالای تکواندو کشور عزیزمان در دنیا داشت.

وی از حضور پرشور شهروندان اصفهانی، استاندار و شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و دیگر مسئولین تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه این روزها با حضور دکتر محسن مهرعلیزاده به عنوان استاندار اصفهان و با توجه به ورزشی بودن این عزیز می‌توان انتظار رشد سرانه ورزشی و توسعه فرهنگ ورزش در اصفهان را داشت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *