میرالماسی: کسب سهمیه پینگ‌پنگ المپیک بسیار دشوار بود


تنیس روی میز/ پینگ پنگ

مدیر تیم‌های ملی پینگ‌پنگ ایران در نشست خبری درباره این تیم و فعالیت‌های مربوط به آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سادس، رضا میرالماسی مدیر تیم‌های ملی پینگ‌پنگ ایران در نشست خبری این فدراسیون ابتدا بیان کرد: ما وظیفه داشتیم در دو بخش فعالیت کنیم. ابتدا رنکینگ بازیکنمان را به حدی برسانیم که در بین سه نفر برتر قرار گیرد یا در یکی از مسابقه‌های انتخابی شرکت می‌دادیم. با توجه به این که بازیکنان تراز اولی در این بازی‌ها حضور داشتند کسب سهمیه بسیار دشوار بود. ما در مسابقه‌های تیمی تونس که مقام اول تیمی را کسب کردیم ابتدا در مرحله مقدماتی تیم مصر را شکست دادیم و سپس تیم‌های عربستان و تونس را مغلوب کردیم. بازی حساس ما با تیم ملی چین بود که از بدشانسی در مرحله مقدماتی به ما خورده بود.

او افزود ما مقابل چین ابتدا با نتیجه دو بر صفر جلو افتادیم. ما اگر سه بر  صفر  می‌شدیم  به پیروزی رسیده بودیم و از گروه خودمان به عنوان تیم دوم بالا می‌آمدیم. به این ترتیب در مرحله  حذفی به قدرت‌های اول سایر گروها برخورد می‌کردیم. خوشبختانه ما بازی دوبل را در یک بازی حساس بردیم تا به عنوان تیم اول از گروهمان صعود کنیم. در جدول حذفی به ترکیبی از تیم‌های مصر و اردن رسیدیم. شاید دیگران باور نکنند اما این تیم بسیار خوب بود. اگر مقابل آنها می‌باختیم کارمان تمام بود. احمدنیا در حالی که دو بر یک عقب بود توانست برنده بازی باشد این‌ها را می‌گویم تا متوجه شوید تا  به سادگی این بردها به دست نیامد. بازی بعدی مقابل هند بود؛ هندی که تیم سوم آسیا است. نفر اول این تیم نیز در ماه گذشته رنک یک جهان را داشت. احمدیان در این بازی دو برد خوب آورد.

میر الماسی در ادامه گفت: از رییس و دبیر فدارسیون  پینگ پنگ تشکر می‌کنم چرا که امکاناتی مانند سالن شهید شیرودی که مجموعه بسیار خوبی است را در اختیارمان گذاشته‌اند. امیدوارم با حمایت‌های همه دست اندرکاران بتوانیم خودمان را برای مسابقات جهانی و المپیک آماده کنیم و برای اولین بار درمسابقات قهرمانی آسیا امسال  به  سکوی قهرمانی برسیم.

او در ادامه گفت: شانس کسب سهمیه برای بانوان خیلی کم است ولی ما همچنان امیدوار هستیم. برای کسب سهمیه  بانوان خانمان مهشید اشتری و  پریناز حاجیلو را در  اختیار داریم.

او درباره برنامه ‌هایی که برای آماده سازی بازیکنان تیم ملی اظهار کرد: تور جوانان در تایسانگ چین در تیرماه بازی‌های بزرگسالان در شهریور ماه، بازی وتورهای جهانی کرواسی و صربستان در خرداد ماه وشهرویور ماه را تدارک دیده‌ایم. همچنین اردوی تیم ملی جوانان که متشکل از پسران ودختران هست در پیش رو داریم برنامه اصلی ما این است که بتوانیم رنک تیم جهانی بازیکنانمان را بالا ببریم.

همچنین امین احمدیان ملی پوش تیم ملی نوجوانان ایران که در این نشست حضور داشت و در رابطه با حضور خود در مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک نوجوانان اظهار کرد: من توانستم با پیروزی بر بازیکنانی از کشورهای سویس، پرتغال، بلژیک و در نهایت سنگاپور کسب سهمیه کنم و امیدوارم با تلاش‌های مسئولان فدارسیون بتوانم در این مسابقات موفق ظاهر شوم.

چین، ژاپن و چین تایپه، کره جنوبی رقبای بسیار قدرتمند ما هستند اما ما در مقابل تیم‌های اروپایی شانس بیشتری برای پیروزی داریم.

این ملی پوش درباره حضورش در تیم  کایزرس‌لاترن آلمان اظهار کرد: با توجه به نتایج خوبی که به دست آورده بودم با کمک فدارسیون توانستم به این تیم آلمانی راه ‌پیدا کنم و نتایج خوبی هم دراین تیم گرفتم. بازی من در این تیم شاید یکی از موفقیت‌هایم در کسب سهیمه المپیک نوجوانان بود چرا که کمپ تمرینی مربیان و بازیکنان این تیم از سطح کیفیت بالایی برخوردار بودند.

در پایان نشست، پیمان حسنی،‌ سخنگو فدراسیون پینگ پنگ گفت: سیاست فدراسیون ما جوان‌گرایی است. ما به فکر این هستیم که جایگزین‌هایی برای امثال نوشاد و نیما عالمیان داشته باشیم. امین احمدیان و نوید شمس شاید جایگزین‌های خوبی برای نسل حال حاضر تیم ملی باشند.

او در ارتباط با تامین درآمدهای فدراسیون هم گفت: در نهایت تمام مسئولیت‌ها با فدراسیون است اما ما از اسپانسرهایمان و کمیته ملی المپیک هم کمک می‌گیریم. فدراسیون برنامه‌هایی برای کسب سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ دارد اما برنامه اصلی ما بالا بردن رنک جهانی بازیکنانمان است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *