ذبح حیا در گروه های ۱۸+ یا زنای مجازی

حالا که دیگر استفاده از شبکه های اجتماعی موبایلی همه گیر شده است، شاهد رواج نوعی رابطه ی بیمارگونه، آن هم از نوع جنسی اش در میان برخی از گروه ها هستیم. تا جایی که گروه های اجتماعی، جایی برای جولان دادن بیماران جنسی و سوء استفاده گران شده است.

هر چند در برخی از این گروه ها به واسطه گزینش افراد سعی می شود که رفتارها به درستی نزدیک باشد؛ امّا در بیشتر این گروه ها، حواشی ها مانند پرخاشگری، اهانت، نزاع های مجازی، سوء استفاده های جنسی و مواردی از این دست پررنگ است.

در بسیاری از این گروه ها، پسران و مردانی هستند که در ابتدا و در چت های گروهی، حفظ ظاهر می کنند و خود را موجه و متشخص نشان می دهند؛ امّا پس از شناسایی دختران و زنان، در چت های خصوصی با آنان تلاش می کنند روابطی خارج از چهارچوب های شرعی و اخلاقی شکل دهند.

نکته جالب اینجاست که در این گروه ها که در ظاهر تلاش می کنند رفتارشان صحیح باشد، حریم محرم و نامحرم در بسیاری از موارد می شکند. برای نمونه، مرد نامحرم، برای زن یا دختر نامحرم حاضر در گروه، شکلک (استیکر) بوسه، چشمک، گل و … ارسال می کند و یا برعکس!

بسیاری از مردان متاهل و زنان متاهل حاضر در این گروه ها، ساعات زیادی از وقت خود را که باید صرف خانواده کنند، در این گروه ها سپری می کنند و این حضور تا نیمه های شب و حتی تا سپیده دم ادامه دارد.
امّا کار به اینجا ختم نمی شود…

چت‌های مستهجن برای اخاذی
در مواردی دیده شده است، عدّه ای از منحرفان اخلاقی پس از جلب اعتماد و شناسایی افراد، با انجام چت های مستهجن، از آنها در اصطلاح «آتو» گرفته و اقدام به اخاذی می کنند. در یکی از این موارد، پس از جمع آوری سند، از یک زن متأهّل که اقدام به همراهی و فعالیت در این گروه مستهجن کرده بود، شیادان ۵۰ میلیون تومان طلب و تهدید کرده بودند که در صورت عدم پرداخت این مبلغ، اسناد در اختیار همسر وی قرار می گیرد.

این شیادان از طریق شماره تلفن (که در اکثر این نرم افزارها قابل رؤیت و در دسترس همه ی اعضاست) و نیز از طریق آدرس (لوکیشن) درج شده در این نرم افزارها، مشخصات دقیق و آدرس طعمه ی خود را به دست می آورند.

حیامداری ممنوع!
برخی گروه های مستهجن در این شبکه ها، اسامی و عناوین زننده ای برای گروه خود بر می گزینند؛ «زیر…ی ها»، «…آنلاین»، ، «دلدادگان …» و غیره برخی از این عناوین هستند. گاهی هم عناوین در ظاهر متعارفی برای خود انتخاب می کنند: «رابطه آزاد»، «خودمونی ها»،«مثبت ۱۸»، «باجنبه ها» و …

در این گروه ها، مردان متاهل، زنان متاهل و دختران و پسران مجرد حضور دارند. از قوانین این گروه ها این است که هر نوشته ای باید، بار جنسی داشته باشد! نکته جالب اینکه در بسیاری از این گروه ها، پس از ورود عضو یا اعضای جدید، به آنان گفته می شود که اگر جنبه و ظرفیت ندارند گروه را ترک کنند.

جوک ها، احوالپرسی ها، بحث ها، شوخی ها و هر چیز دیگری باید در این گروه ها جنسی باشد. هر گونه رفتار یا گفتار حیامدارانه در این گروه ها ممنوع است.

اکران نمایش زنای مجازی
در برخی از این گروه های حقیقتاً ضدّ اجتماعی، وقاحت به جایی رسیده است که افراد باید به صورت مجازی و در حضور جمع، رابطه ی جنسی نامشروع برقرار کند. در کنار این رفتار، انواع عکس ها و کلیپ های پورنوگرافی در این گروه ها بارگذاری و منتشر می شود. همچنین، در برخی از این گروه ها فیلم های مستهجن خرید و فروش می شوند.

نکته قابل تأمّل این است که فعّالیت این گروه ها فقط به روابط مجازی ختم نمی شود؛ بلکه پس از مدتی، قرار و مدارها برای ملاقات های بیرون از وایبر، واتس اپ، لاین و تلگرام گذاشته می شود تا رابطه ی مجازی غیرمشروع، در عالم واقعیت هم رخ دهد.

آیا این گروه‌ها سازماندهی‌‎شده است؟
تشکیل و سپس افزایش تعداد گروه های مستهجن در فضای وایبر، واتس اپ، لاین، تلگرام و … پدیده خطرناکی است که در کنار زدودن حیا، لذت گرایی محض و ترویج اباحی گری جنسی را در بر دارد. امّا آیا این گروه ها سازماندهی شده هستند؟ دکتر «مسعود عباس زاده»، کارشناس مسائل فرهنگی در این باره معتقد است که نمی توان چنین پنداشت؛ امّا بی تردید در میان آنها، ممکن است گروه هایی برای رسیدن به اهدافی خاص، سازماندهی شده باشند.
وی می گوید:

«سازماندهی شده بودن یا نبودن این گروه های منحرف، شاید چندان در اولویت بررسی این پدیده قرار نگیرد؛ امّا آنچه در واکاوی شکل گیری و فعّالیت این گروه ها اولویت دارد، تلاش خواسته یا ناخواسته این گروه ها در ترویج بی بندوباری اخلاقی و جنسی در فضای مجازی و به تبع آن در فضای بیرونی جامعه است.»

این کارشناس مسائل فرهنگی، افزایش تنوع طلبی، افزایش خیانت های متأهلین، از بین رفتن غیرت، رشد تفکرات ضددینی، افزایش طلاق و سست شدن ستون های خیمه خانواده را از پیامدهای حضور در چنین گروه های منحرفی می داند و با تاکید بر اینکه مقابله با فعالیت چنین تجمعاتی وظیفه ی هر انسان سالم و آگاهی است، خاطرنشان می کند:

«اکنون که دولت، تصمیم به فیلترینگ هوشمند محتوای نرم افزارهای ارتباطی همچون وایبر، لاین، تانگو، تلگرام و واتس اپ گرفته، لازم است که حتما تدبیری برای برچیدن بساط این گروه های مخرب و بیمار اندیشیده شود تا علاوه بر پیشگیری از شیوع این پدیده، فعالیت کنندگان در چنین تجمعاتی نیز شناسایی و به دست قانون سپرده شوند.»

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *