ساختار دیکتاتوری آل‌سعود به افکار عمومی پاسخگو نیست/ عربستان تصور می‌کند نماینده خدا بر روی زمین است

مشاور وزیر امور خارجه گفت: ساختار دیکتاتوری عربستان باعث عدم پاسخگویی به افکار عمومی جهان، مردم کشورش و عدم اعتقاد به رای مردم می‌باشد و هیچ‌کس هم حق اعتراض ندارد.

به گزارش سادس به نقل از راه دانا؛ حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با صنعت8، پیرامون حادثه تلخ منا، اظهار داشت: واضح است که حکومت عربستان مقصر می‌باشد و هیچ پاسخی از نظر انسانی، حقوقی و مدیریتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه عربستان نسبت به عمق فاجعه و خرابکاری صورت‌گرفته اشراف کامل دارد، افزود: حکومت عربستان به دلیل شاهنشاهی بودن به کسی پاسخگو نیست، نه‌تنها به افکار عمومی جهان، حتی به ملت خود نیز با توجه به جنایاتی که انجام می‌دهد نیز پاسخگو نیست.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه عربستان خیال می‌کند نماینده خدا بر روی زمین است و هیچ‌کس نمی‌تواند از آن‌ها سوال کند، تصریح کرد: این روش، شیوه شاهنشاهی می‌باشد و همین ساختار دیکتاتوری باعث عدم پاسخگویی به افکار عمومی و مردم کشور و عدم اعتقاد به رای مردم می‌باشد و هیچ‌کس هم حق اعتراض ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در قبال عراق، سوریه و یمن نیز دچار همین مشکل دیکتاتورمآبانه است و متاسفانه این تحمیل جغرافیایی همسایگی با عربستان ما را به رعایت بیش از پیش در روابط دیپلماتیک دچار کرده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *