تعالي و حفظ کرامت انسان با امر به معروف و نهي از منکر

معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي استان، امر به معروف و نهي از منکر را موثرترين راه براي حفظ و مراقبت از کرامت انسان و تعالي جامعه انساني دانست.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “رضا فاضل نيا” در جلسه کميته اجرايي گسترش امر به معروف و نهي از منکر، اظهار داشت: امر به معروف و نهي از منکر همانطور که جامعه را رشد داده و از سقوط نجات مي دهد در درون سازمان نيز در پيشگيري از تخلفات موثر است.

وي امر به معروف و نهي از منکر را چه در سطح جامعه و چه در درون سازمان، وظيفه عمومي دانست و افزود: اين امر مهم يکي از وظايف پليس است ليکن مردم و همه دستگاه ها بايستي در کنار پليس براي نهادينه کردن اين مهم، فعال شده و براي پذيرش معروف ها و پرهيز از منکر ها از سوي جامعه زمينه سازي کنند.

فاضل نيا دو عنصر تحکيم عقيده به “مبدا” و “معاد” را بهترين ابزار براي احياي سرمايه هاي دروني براي پذيرش امر به معروف و نهي از منکر برشمرد و عنوان کرد: علاوه بر ايمان و عقيده بايد همواره به ياد خدا بوده و غفلت زده نشويم.

سرهنگ فاضل نيا يادآور شد: جامعه بي تفاوت و ساکت جامعه اي مرده است بنابراين بر اساس سوره شريفه “عصر” ، حتي کساني که اهل ايمان و عمل صالح اند اگر ديگران را به حق و صبر توصيه نکنند در خسارت و زيان هستند.

وي امر به معروف و نهي از منکر را پاشنه استقرار امنيت اخلاقي و اجتماعي در جامعه عنوان و بيان داشت: پليس در موضوع امر به معروف و نهي از منکر قوه قهريه است وليکن براي ايجاد امنيت پايدار بايد جامعه را از لحاظ ذهني و فکري آماده کرده و از آمران به معروف حمايت کرد چراکه اين امر نياز به صلابت، عزم، اراده و پشتوانه اي قوي دارد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي استان، انسان را مزين به کرامت از سوي خداوند کريم دانست و  خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهي از منکر موثرترين راه براي حفظ و مراقبت از کرامت انسان و تعالي جامعه انساني است و بايد مردم را با آثار و برکات اين مهم آشنا و آگاه کنيم./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *