ضرورت به روز رسانی تجهیزات و اقلام امدادی هلال احمر


رئیس جمعیت هلال احمر گفت: به‌روزرسانی تجهیزات و اقلام امدادی در اولویت برنامه‌های این نهاد امدادی است.

به گزارش سادس، در دیدار رئیس، معاونان و مدیران سازمان امداد و نجات با رئیس جمعیت هلال احمر که امروز(دوشنبه) برگزار شد، پیوندی با یادآوری این که امداد و نجات وظیفه حاکمیتی جمعیت هلال احمر به نیابت از دولت برای مردم است، گفت: به همین دلیل، مردم و دولت انتظار دارند هلال احمر به عنوان اولین سازمان حاضر در حوادث و سوانح، به خوبی در صحنه‌های خطر ظاهر شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: هلال احمر با تمام سختی‌ها و کمبودهایی که دارد، وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد و اعتماد مردم به لباس سرخ هلال احمر نیز می‌طلبد که وظیفه خود را با تمام وجود برای مردم ایفا کنیم.

نقش بیرونی هلال احمر امداد و نجات در حوادث است

پیوندی با اشاره به فعالیت واحدهای مختلف در جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: همه این واحدها در نهایت پشتوانه امداد و نجات تلقی می‌شوند زیرا نقش بیرونی هلال احمر امداد و نجات در حوادث است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: دنیا با گام‌های بلندتری پیش می‌رود و وسایل جدیدتری برای امداد و نجات آمده است. ما هم باید تلاش کنیم با تمام مشکلاتی که داریم، در وسایل و اقلام امدادی به‌روزتر شویم.

به‌روز رسانی تجهیزات و اقلام امدادی اولویت برنامه‌های جمعیت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که به‌روز رسانی تجهیزات و اقلام امدادی در اولویت برنامه‌های جمعیت هلال احمر است، گفت: با توجه به گستردگی حوادث که ممکن است در کشور ما اتفاق بیفتد، امداد و نجات ما نه‌تنها در منطقه بلکه در دنیا باید حرف اول را بزند که البته رعایت زیرساخت‌هایی نظیر جاده مطمئن، ساختمان خوب و وسایل ایمنی از سوی دیگران نیز مهم است. اما به عنوان یک سازمان امدادی لازم است به جدیدترین سیستم‌ها مجهز باشیم تا در لحظات اول حوادث سریعا به حادثه‌دیدگان برسیم و مشکلات را کاهش دهیم.

دکتر پیوندی درباره تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر بیان کرد: فعالیت این تیم‌ها خوب و قابل دفاع است اما به نیروی انسانی و اعتبارات نیاز دارند و باید در تمام شعبه‌های هلال احمر گسترش پیدا کنند.

طراحی امداد و نجات براساس آمایش سرزمینی

رئیس جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران سازمان امداد و نجات تاکید کرد : آمایش سرزمینی باید به ما نشان دهد کدام منطقه حادثه‌خیزتر است و کدام حادثه بیشتر در یک منطقه اتفاق می‌افتد تا بر اساس آن کشور را قطب‌بندی کنیم و امداد و نجات را بر اساس نقشه راه طراحی کنیم.

وی عملکرد امداد هوایی هلال احمر را در زلزله کرمانشاه بسیار خوب توصیف کرد و افزود: عملکرد خوب و درخشش امداد هوایی باعث شد تلاش‌ سایر بخش‌ها نیز نمود بیشتری پیدا کند.

اجرای به‌روز و بیشتر مانورهای لحظه صفر

پیوندی با اشاره به مستندسازی و بررسی تحلیلی زلزله کرمانشاه، پیشنهاد کرد مستندسازی این زلزله با همکاری روابط عمومی‌ ستاد جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات و تجربه مدیران انجام شود تا با تهیه یک مجموعه خوب چراغ راه مناسبی برای حوادث بعدی باشد.

وی همچنین بر اجرای به‌روز و بیشتر مانورهای لحظه صفر تاکید کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛  در ابتدای این نشست، رئیس و معاونین سازمان امداد و نجات گزارشی از عملکرد سازمان و حوزه‌های مرتبط ارائه و پیشنهادهای خود را بیان کردند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *