رییس هیات خراسان‌جنوبی: بسکتبال مدیر توانمند اقتصادی می‌خواهد


تیم ملی بسکتبال ایران

حسن‌رضا خزایی با اشاره به دغدغه‌های موجود در بسکتبال کشور می‌گوید این رشته اکنون به مدیری بسکتبالی که در عرصه اقتصادی نیز توانمند باشد نیاز دارد.

رییس هیات بسکتبال خراسان جنوبی در گفت و گو با سادس، درباره نیازهای استان‌های کشور اظهار کرد: دغدغه‌های زیادی در استان‌ها وجود دارد که رییس آینده باید به آنها توجه کند. متاسفانه در دو سه سال اخیر فدراسیون به طور کامل هیات‌ها را فراموش کرده‌بود و ما با مشکلات زیادی از جمله مشکلات مالی مواجه بودیم. بی‌توجهی خاص و عجیبی از طرف فدراسیون به هیات‌ها می‌شد که واقعا در کار ما تاثیرگذار بود. البته این توجه در گذشته هم کم بود اما در این دو سه سال واقعا به صفر رسید. به هر حال مشکلات زیادی در بسکتبال وجود داشت که تاثیر زیادی بر هیات‌ها گذاشت و ما به مشکل خوردیم.

خزایی ادامه داد: عصای دست فدراسیون و بازوی توانمند بسکتبال هیات‌های استانی هستند که به نظرم رییس آینده بسکتبال باید به آن توجه کند. من نزدیک به ۱۰ سال است که در هیات استان فعالیت می‌کنم و از قدیمی‌ها هستم و به خوبی می‌دانم هیات‌های مختلف کشور چه نیازهایی دارند. فدراسیون آینده باید از هر نظر به هیات‌ها توجه کند. توجه مالی مهم است اما ما به توجه‌های معنوی هم نیاز داریم. اینکه مسئولان فدراسیون به هیات سر بزنند و از وضعیت کاری ما با خبر باشند. ما نباید رها باشیم.

او با اشاره به مسئولیت سنگین رییس آینده فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: باید از پتانسیل بالای استان‌ها استفاده شود. باید از همه استان‌ها حمایت شود. اینطور نباشد که تنها چند استان فعالیت کنند و بقیه درگیر یکسری مسابقات با بازده و خروجی اندک باشند. رییس آینده بسکتبال کار بسیار دشواری دارد و باید بداند که اگر توسعه می‌خواهد باید به استان‌ها و پتانسیل آنها توجه ویژه داشته باشد. اکنون شرایطی در برگزاری مسابقات ایجاد شده که استان‌ها هیچ انگیزه‌ای برای پیشرفت و ترقی ندارند.

رییس هیات استان خراسان جنوبی با اشاره به نامزدهای انتخاباتی بیان کرد: اکنون ۲۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بسیاری جاده صاف کن بقیه هستند، برخی از گروه‌های غیر ورزشی به حساب می‌آیند که به دنبال حضور در ورزش هستند و برخی نیز اهداف دیگر دارند. شاید بتوان گفت چند نفر هستند که از دل‌سوختگان واقعی بسکتبال به حساب می‌آیند و توانایی مدیریت فدراسیون را دارند که اعضای مجمع باید دقت زیاد داشته باشند و بهترین را انتخاب کنند.

خزایی افزود: اکنون بسکتبال مدیری نیاز دارد که به وزارت ورزش وابسته نباشد و چشم به بودجه دولتی نداشته باشد. با بودجه دولتی هیچ کاری انجام شدنی نیست. هیچ برنامه‌ای عملی نخواهد شد و یک مدیر خوب باید خودش منابع مالی مناسب برای بسکتبال تامین کند. بسکتبال اکنون مدیری می‌خواهد که از نظر اقتصادی نیز توانمند باشد و البته تجربه و سابقه مدیریتی هم داشته باشد. بسکتبال جای آزمون و خطای مدیران نیست و نباید کسی رای بیاورد که سابقه مدیریت نداشته باشد. اکنون بسکتبال به یک مدیر توانمند،‌دلسوز بسکتبال و قدرتمند از نظر اقتصادی نیاز دارد. واقعا بدون منابع مالی پیشرفت حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *