نیجریه؛ کلاغ‌ها گرسنه‌تر از همیشه


تیم ملی نیجریه

تیم ملی نیجریه با نتایج خوبی توانست به جام جهانی برسد تا مردم این کشور به حضور موفقیت‌آمیز در جام جهانی امیدوار باشند.

به گزارش سادس، تیم ملی نیجریه تاکنون پنج بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده که سه بار توانسته از گروه خود به مرحله بعد راه یابد. آخرین بار آنها در برزیل توانستند در حالی که با تیم‌های آرژانتین، ایران و بوسنی هم‌گروه بودند، راهی مرحله بعد شوند و بعد از شکست دو بر صفر برابر فرانسه از جام جهانی کنار رفت. نیجریه در انتخابی جام جهانی روسیه عملکرد بسیار خوبی داشت و به عنوان اولین تیم از قاره آفریقا جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

اغراق نیست اگر این تیم را الان آماده‌ترین تیم آفریقایی دانست که برای کسب افتخار به روسیه خواهد رفت. بزرگترین افتخار این تیم به قهرمانی در المپیک آتالانتا برمی‌گردد که با شکست آرژانتین قهرمان شدند. در المپیک پکن هم این تیم به دیدار نهایی رسید ولی این بار برابر آرژانتین شکست خورد و نایب قهرمان شد. در المپیک ریو هم که تابستان ۲۰۱۶ برگزار شد، این تیم به عنوان سومی و مدال برنز دست یافت.

* ستاره

یان اوبی میکل

کاپیتان تیم ملی نیجریه که در عضویت تیم تیانجین چین است، با ۸۲ بازی ملی در تیم ملی این کشور، سومین بازیکن رکورددار در این زمینه است. اوبی میکل ۳۰ ساله شاید آخرین جام جهانی خود را تجربه می‌کند. او در دوره قبل نیز برای تیم ملی کشورش بازی کرد. او را به سبب بازی‌های خوب در چلسی به یاد داریم که در سال‌های آخر حضورش نیمکت نشین شد. او وظیفه هدایت تیمی جوان ولی باانگیزه را در روسیه بر عهده دارد.

* سرمربی

سالیسو یوسف سرمربی تیم ملی نیجریه

سالیسو یوسف

سرمربی تیم ملی نیجریه قبلا بازیکن این تیم بوده است. هافبک سابق نیجریه‌ای که تمام دوران فوتبالش را در لیگ نیجریه گذراند حالا وظیفه مهمی روی دوش خود حس می‌کند. او قبلا دستیار استفان کشی سرمربی نیجریه در جام جهانی برزیل نیز بود که بعد از این رقابت‌ها درگذشت و بعد از این که ابتدا به عنوان مربی موقت انتخاب شد، با تایید فدراسیون فوتبال نیجریه به عنوان سرمربی تیم ملی نیجریه انتخاب شد.

* تیم ملی نیجریه در یک نگاه

افتخارات: سه قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۳-۱۹۸۰-۱۹۹۴ و قهرمانی در المپیک آتالانتا

بهترین گلزن: رشید یکینی (۳۷ گل زده)

بیشترین بازی: ونسان انیاما و جوزف یوبو (۱۰۱ بازی)

نحوه صعود: تیم نخست گروه

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله یک هشتم نهایی برابر فرانسه

هم‌گروه‌ها: آرژانتین، ایسلند، کرواسی

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *