گزیده خبرهای پرنفوذ گروه اجتماعی سادس در اولین روز هقته


خبرهای یازدهمین روز از آذرماه در گروه اجتماعی سادس درحالی منتشر شد که در میان ۲۰ خبری که مورد بیشترین اقبال از سوی مخاطبان قرار گرفته است، حدود ۳۰درصد را خبرهای حوزه سلامت به خود اختصاص داد و مهم‌ترین موضوع مورد استقبال هم خبرهایی با محوریت بیماری ایدز بود.

به گزارش سادس، گروه اجتماعی سادس در روز نخستین روز از دومین هفته آذرماه  ۵۵ خبر را در حوزه‌های شهری، سلامت، حوادث و انتظامی، محیط‌ زیست، خانواده و آموزش‌وپرورش روی خروجی خود منتشر کرده است. تعدادی از این‌خبرها که بیشتر مورد استقبال مخاطبان سادس قرار گرفته در ادامه آمده است:

احتمال ادغام سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری تهران

محمدعلی نجفی -شهردار تهران- در گفت‌وگو با خبرنگار شهری سادس توضیحاتی را درخصوص اصلاح ساختار شهرداری تهران ارائه و از احتمال ادغام برخی سازمان‌ها و معاونت‌ها با یکدیگر خبر داد. او با اشاره به دستور اخیرش درباره اصلاح ساختار شهرداری تهران، ساختار شهرداری را از جهات مختلف دارای اشکالاتی دانست و گفت:‌ یکی از اشکالات ساختار شهرداری گستردگی بیش از حد آن است؛ به گونه‌ای که با این شهر نباید اینقدر از نظر تعداد مدیریت‌ها، ساختار گسترده‌ای طراحی می‌شد. تداخل و استهلاک بین بخش‌های مختلف شهرداری به وفور دیده می‌شود. به عنوان نمونه یک موضوع واحد در چند دفتر در شهرداری دنبال می‌شود که این قابل قبول نیست.

متن کامل گفت‌وگوی سادس با شهردار تهران

نگرانی وزیر بهداشت از روند افزایشی ابتلا به ایدز در کشور

دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی – وزیر بهداشت- مهمان همایشی به مناسبت روزجهانی ایدز بود. او در این همایش ضمن ابراز نگرانی از روند افزایشی آمار ابتلا به اچ آی وی/ایدز در کشور گفت: این آمار در حالی رو به افزایش است که تلاش‌های زیادی در این حوزه انجام شده است و اگر انجام نمی‌شد، معلوم نبود چه شرایطی داشتیم اما با وجود تلاش‌هایی که در زمینه کنترل ایدز در کشور انجام شده است، این بیماری هنوز مشکلی بسیار جدی به شمار می‌رود. در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر در کشور در حال درمان هستند. در قالب طرح تحول نظام سلامت نیز بیش از ۱۰ میلیون حاشیه‌نشین تحت پوشش خدمات سلامت قرار داده شده‌اند. همچنین شناسایی بیماران بیشتر شد و به این ترتیب افراد بیشتری برای آزمایش ایدز مراجعه کرده‌اند.

متن کامل سخنان وزیر بهداشت

روان‌سازی امور اداری هدف بخشنامه تفویض اختیار به ادارات محیط زیست استان‌ها

«تفویض اختیار به مدیران استانی محیط زیست» و چالش‌های پیش روی آن هم دستمایه گزارشی شده که خبرنگار گروه محیط زیست سادس به آن پرداخته است. در ابتدای این گزارش به اشاره به بخشنامه رییس سازمان حفاظت محیط‌  زیست درمورد تفویض اختیار به مدیران استانی محیط زیست، آمده است: این تصمیم انتقاداتی را برانگیخت. مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان محیط زیست معتقد است تفویض اختیار اصلا به این معنا نیست که استان‌ها هر کاری که صلاح دیدند، انجام دهند. مدیر کل حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست نیز تفویض اختیارات را در جهت روان‌سازی و کاهش بوروکراسی اداری ذکر می‌کند.

متن کامل گزارش سادس در مورد تفویض اختیار به مدیران استانی محیط‌ زیست

ثبت‌نام برای کسرخدمت‌های جدید آغاز شد

سرانجام پس از کش‌وقوس‌ها و پیگیری‌های فراوان قانون کسرخدمت‌های ناشی از رزمندگی، ایثارگری و آزادی در نیروهای مسلح اجرا و ثبت‌نام برای بهره‌مندی از کسرخدمت‌های مربوط به رزمندگی، ایثارگری و آزادگی از امروز در دفاتر پلیس+۱۰ آغاز شد. خبرنگار گروه انتطامی سادس در گزارش خود به همین موضوع پرداخته است. در این گزارش آمده که بر اساس زمانبندی اعلام شده از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا، از امروز تمامی افراد متقاضی بهره‌مندی از کسرخدمت‌های مربوط به دوران رزمندگی، ایثارگری و آزادگی باید با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ و پرداخت ۶۰۰۰ تومان درخواست خود را ثبت کنند. مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام متقاضیان در حال حاضر یک ماه است و در ۱۰ روز اول جانبازان و ایثارگران باید به دفاتر پلیس + ۱۰  مراجعه و پس از آن رزمندگان می‌توانند به این دفاتر مراجعه و ثبت نام کنند.

متن کامل خبر آغاز ثبت‌نام برای کسرخدمت‌ها

جزئیات و شرایط کسرخدمت‌های جدید سربازی در گفت‌وگو سادس با جانشین سازمان وظیفه عمومی

متقاضیان کسرخدمت به بنیاد شهید و یگان‌های نیروهای مسلح مراجعه نکنند

درهمین روز خبر دیگری هم از سربازی منتشر شد؛ خبری که در آن سردار موسی‌کمالی – رییس اداره سرمایه‌انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح- از متقاضیان ثبت‌نام برای کسرخدمت‌های جدید سربازی خواسته بود که برای دریافت سوابق خود به هیچ‌عنوان به یگان‌های نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه نکنند. کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی سادس این را هم گفت که تمامی افرادی که دارای سابقه رزمندگی، ایثارگری و آزادگی هستند یک ماه فرصت دارند که با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را ثبت کنند بنابراین حتی آن دسته از افرادی که فرزندشان در سال‌های آتی نیز به موعد اعزام به خدمت می‌رسد باید طی این مدت مراجعه کنند.

متن کامل گفت‌وگوی سادس با سردارکمالی

دو مرحله‌ای شدن صدور پروانه‌های ساختمانی در انتظار تصمیم دولت

محمد سالاری – رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش- نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شهری سادس، نبود مجری ذیصلاح را حلقه‌ مفقوده ساخت و ساز ساختمان‌های تهران خواند و گفت: اصول تعیین شده برای نمای ساختمان‌ها در مناطق ۲۲ گانه برای ساختمان‌های بزرگ مقیاس اجرایی نمی‌شود و به تبع آن شاهد ساخت ساختمان‌هایی با نمای تمام شیشه ظرف دو سال و نیم گذشته در تهران بوده‌ایم. حدود دو سال و نیم پیش در شورای اسلامی شهر تهران مصوب شد که به منظور ساماندهی سیما و منظر شهری – که یکی از راهبردهای ۱۷ گانه طرح جامع شهر تهران قلمداد می‌شود- شهرداری تهران شورایی با عنوان شورای ارتقای کیفی تشکیل دهد. این شورا با ریاست شهردار تهران و با حضور معاونت‌های مرتبط، روسای کمیسیون‌های مرتبط در شورا و جمعی از مسئولان حوزه ملی تشکیل می‌شود.

متن کامل گفت‌وگوی سادس با رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران

تحصیل ۱۳۷هزار و ۲۹ دانش آموز استثنایی در کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هم امروز نشستی خبری برگزار کرد و از رسیدگی به بیش از ۵۵۰۰ پرونده درمانی در قالب طرح حمایتی خبر داد. مجید قدمی در سخنانی که گروه آموزش و پروش سادس منتشر کرده است، گفت: امسال سه میلیارد تومان اختصاص یافته است و هزینه درمانی، دارویی و دندانپزشکی همه دانش آموزان در مدارس خاص را پوشش می دهیم.
او با اشاره به ضرورت توجه به معلولان گفت: نزدیک به هفت گروه آسیب دیدگان بینایی، شنوایی، ذهنی، مبتلا به اختلالات عاطفی، معلولان جسمی و حرکتی، مبتلا به اختلالات یادگیری و چندمعلولیتی را تحت پوشش داریم. آمار ما در مدارس خاص به ۷۴ هزار و ۱۷۵ نفر رسیده است و امسال ۶۲هزار و ۸۰۰ دانش آموز در طرح تلفیقی فراگیر داریم که رشد یافته است. سال گذشته آمار طرح تلفیقی ۵۵ هزار نفر بود. ۱۳۷هزار و ۲۹ دانش آموز استثنایی در حال تحصیل در مدارس خاص و دولتی هستند. ۲۳هزار و ۵۷۴ پرسنل داریم که ۱۵ هزار و ۶۴۶ نفر از آنها زن هستند که ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر از آنها در دوره ابتدایی و مابقی در سایر دوره ها تدریس می‌کنند همچنین حدود ۱۵هزار نفر از پرسنل ما مدرک لیسانس و چهارهزار نفر مدرک فوق لیسانس دارند.

متن کامل نشست خبری رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

انتقاد وزیر رفاه از سیاست‌های رفاهی جبرانی

علی ربیعی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- هم از اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال جاری برای کاهش فاصله حقوق بازنشستگان با نرخ تورم خبر داد و گفت: برای رسیدگی به موضوعات رفاه اجتماعی باید هدفگذاری مشخص انجام داد. در سال جاری هدفگذاری وزارت رفاه در زمینه سالمندان قرار داده شده است تا قدرت خرید آن‌ها با افزایش تورم کاهش پیدا نکند.

او در خبری که حوزه خانواده سادس منتشر کرده است، با اشاره به گستردگی حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از منظر نظری و تئوری بین کار و رفاه اجتماعی همبستگی زیادی وجود دارد. برنامه رفاهی، لغو و کاهش فقر و افزایش رفاه عمومی جامعه که یکی از برنامه‌های اصلی دولت دوازدهم است با در نظر گرفتن این همبستگی پیگیری می‌شود.

وزیر رفاه همچنین با انتقاد از سیاست‌های رفاهی جبرانی تصریح کرد: اگر چه سیاست‌های رفاهی جبرانی را نفی نمی‌کنم اما باید در نظر داشت که این سیاست‌ها تنها راه حل اجرایی برای کاهش فقر نیستند همچنین سیاست‌های رفاهی صدقه‌ای نیز به معنای توزیع پول برای افزایش قدرت خرید نیز راه حل کاهش فقر در جامعه نیست.

متن کامل سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مرگ کودک ۳ ساله زیر شکنجه‌های پدر

اما عنوان تلخ ترین خبر امروز هم متعلق به خبری است که عصر امروز خبرنگار گروه حوادث سادس از آن مطلع شد. مرگ کودک سه ساله گنبدی بر اثر ضرب و شتم پدر معتاد. خبری که حسین اسدبیگی- رئیس اورژانس اجتماعی کشور- اعلام کرد و گفت:  پدر این کودک معتاد بوده و به خرده فروشی مواد نیز مشغول بود، مسئولان اورژانس اجتماعی کشور پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر آزار و اذیت این کودک به محل زندگی وی مراجعه کردند اما پدر این کودک با استفاده از دوربین مداربسته‌ای که مقابل در منزل نصب شده بود متوجه حضور آنها شده و از باز کردن در منزل خودداری کرد…

متن کامل خبر کودک‌آزاری و مرگ پسربچه سه‌ساله

پربازدیدها

پنج خبر پربازدید گروه اجتماعی سادس طی ۲۴ ساعت گذشته نیز در ادامه آمده است که با کلیک روی هرکدام می‌توانید به متن دسترسی پیدا کنید:

غیرفعال کردن ویروس HIV در ۹۰ درصد مبتلایان تا سال۲۰۲۰

آغاز ثبت‌نام برای کسرخدمت‌های جدید سربازی

احتمال ادغام سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری تهران

فعال شدن کمیته‌های نظارت بر مصرف دارو در بیمارستان‌ها

انتقاد از نگاه «مردانه» به شهر تهران

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *