آیا مدیران تراکتورسازی با واژه "محرومیت" آشنا نیستند؟


دیدار تیم های فوتبال سپاهان و تراکتورسازی

باشگاه تراکتورسازی خواهان سهمیه بیشتر در فصل نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر است. در خواستی که به نظر غیر منطقی می‌رسد.

به گزارش سادس، باشگاه تراکتورسازی تبریز در فصل نقل و انتقالات زمستانی فصل گذشته لیگ برتر، زمانی که چند بازیکن هم جذب کرده بود متوجه شد که به خاطر شکایت ژائو ویلا بازیکن سابقشان برای دو پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی فصل شانزدهم لیگ برتر و تابستانی فصل هفدهم لیگ برتر محروم است. مدیران باشگاه تراکتورسازی در مدتی که محروم بودند توانستند بخش اعظمی از بدهی‌ها را پرداخت کنند تا پرونده‌های‌شان در فیفا مختومه شود.

باشگاه تراکتورسازی اما دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که از سازمان لیگ درخواست دارد تا از سهمیه‌اش در دو پنجره نقل و انتقالاتی گذشته که به خاطر محرومیت استفاده نشد در نقل و انتقالات نیم فصل استفاده کند. مدیر رسانه‌ای باشگاه تراکتورسازی دیروز اعلام کرد که اگر سازمان لیگ به این تیم چنین فرصتی بدهد، به نفع سایر تیم‌ها می‌شود که در آستانه محرومیت از نقل و انتقالات هستند.

در این که باشگاه تراکتورسازی یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و باید از آن حمایت شود، شکی نیست اما مسئولان باشگاه تراکتورسازی باید به این نکته توجه کنند که محرومیت آن‌ها از دو پنجره نقل و انتقالاتی به دلیل سهل‌انگاری آن‌ها در پرداخت مطالبات بازیکنان سابق خارجی‌شان بوده و این محرومیت یک اتفاق عادی نیست که برای هر باشگاهی رخ دهد. در نتیجه تراکتورسازان توقع بی‌جایی از سازمان لیگ دارند. در طرف مقابل، اگر سازمان لیگ فوتبال با چنین درخواستی موافقت کند به طور کلی معنای کلمه “محرومیت” را تغییر داده است.

در همین رابطه فریبرز محمودزاده رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در گفت‌وگو با سادس درباره درخواست تراکتورسازان اظهار کرد: از لحاظ قوانین و آیین نامه‌های نقل و انتقالات و مصوبات هیات رئیسه سازمان لیگ، این درخواست باشگاه تراکتورسازی قابلیت اجرایی ندارد. ما نمی‌توانیم در اجرای قانون بین باشگاه‌ها تفاوت قائل شویم چون در آیین نامه قید نشده که اگر باشگاهی از نقل و انتقالات محروم شد، در نقل و انتقالات بعدی بیشتر از سایر تیم‌ها بازیکن جذب کند.

او با تاکید بر این که از نظر کمیته نقل و انتقالات و سازمان لیگ این درخواست تراکتورسازان اجرایی نیست، افزود: هر باشگاهی می‌تواند درخواست بدهد و طرح ارائه دهد. ما این طرح را هم به هیات رئیسه سازمان لیگ و ریاست این سازمان ارائه می‌دهیم ولی از دید من به عنوان ریاست کمیته نقل و انتقالات، بعید است که این درخواست در هیات رئیسه سازمان لیگ مورد قبول واقع شود. اگر با این درخواست باشگاه تراکتورسازی موافقت شود، در حق باشگاه‌های دیگر تبعیض می‌شود.

رئیس کمیته نقل و انتقالات ادامه داد: آیا من که مجری قوانین هستم، از لحاظ عدالت می‌توانم بین باشگاه‌ها تبعیض قائل شوم؟ مسلما نه چون اصلا قانون به من چنین مسئولیتی نداده است. ما در کمیته نقل و انتقالات مجری قوانین هستیم و نمی‌توانیم از آن قوانین عدول کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *