بهبود نظم و فرهنگ ترافيکي در گرو آموزش و تعامل خانواده با پليس

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان کهکيلويه و بويراحمد طي يادداشتي، گفت: پدران و مادران قانونمند با رعايت قوانين و مقررات در عمل به آداب اجتماعي موجود الگوي مناسبي خصوصا در عرصه ترافيک براي فرزندان خود خواهند بود.

شرط بهبود نظم ترافيکي ،قانون مداري مردم و رفتار تعالي آنهاست و در جهت نيل به اين هدف کليه نهادها و سازمان هاي دولتي و غير دولتي دخيل در امر آموزش و ترويج فرهنگ صحيح در جامعه مي بايست به صورت هدفمند و مداوم نسبت به اين امر اهتمام ورزند.

خانواده به عنوان مهم ترين و اولين نهاد تربيتي ، تاثير بسزايي در الگو سازي و رفتار اجتماعي کودک خواهد داشت ، خصوصا کودکان کليه رفتارهاي کلامي و غير کلامي بزرگسالان خود را مد نظر قرار داده و مبادرت به الگوسازي مي کنند.

والدين مي بايست کاري کنند که قبح تخلف از مقررات راهنمايي و رانندگي و مزاياي رعايت آنها در ذهن فرزندانشان نقش بسته و ملکه ذهن آنها شود.

ارتقاء سطح فرهنگ ترافيك، احترام گذاشتن به قوانين ، آشنائي نوجوانان و جوانان با قوانين، ترويج فرهنگ خودكنترلي ، تقويت فرهنگ مسئوليت پذيري ، ايجاد انگيزه و شوق در نوجوانان و ايجاد گرايش و علاقه در بين آنان مي باشد.

مهارت در رانندگي از جمله عوامل بسيار مهم در عرصه ترافيک به شمار مي­آيد، بنابراين عدم تبحر راننده در کنترل وسيله نقليه و عکس­العمل­هاي نامناسب هنگام برخورد با سوانح منشاء بسياري از تصادفات رانندگي در سطح معابر و جاده­هاست، که متأسفانه منجر به فوت يا مجروح شدن عده بسياري از شهروندان مي­شود .

در اين راستا آموزش به عنوان يك عنصر فرهنگي تاثيرات زيادي بر ميزان احساس امنيت شهروندان داشته و بايد با قاطعيت تمام دنبال شود.

آموزش و فرهنگ سازي بايستي بيشتر در جهت سازگاري شهروندان با محيط زندگي شان به صورت هدفمند، مستمر و بادوام و از سال هاي اوليه شكل گيري شخصيت و پرورش افراد در خانواده شروع شده و تقويت و تکميل آن در سال هاي بعد توسط نهادهاي رسمي استمرار يابد.

پدران و مادران قانونمند با رعايت قوانين و مقررات در عمل به آداب اجتماعي موجود الگوي مناسبي خصوصا در عرصه ترافيک براي فرزندان خود بوده و تعامل نهاد تربيتي خانواده با پليس در راستاي بهبود نظم و فرهنگ ترافيکي و همچنين آموزش صحيح فرزندان در زمينه مقررات راهنمايي و رانندگي موثر خواهد بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *