بسته اخبار اجتماعی سادس در نخستین روز هفته


"آمار واقعی دانش‌آموزان تیزهوش، بررسی آسیب‌های اجتماعی استان تهران در ۴ کارگروه ویژه، موانعی که زنان را برای کار به «پایتخت» می‌کشاند، از انتقاد به ورود موتورهای انژکتوری چینی تا جلوگیری از تعطیلی کارخانجات، بلاتکلیفی زمین‌های تملک شده اطراف دانشگاه تهران، وقوع گرد و غبار در تهران و پنج استان دیگر" از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی سادس در نخستین روز هفته هستند.

به گزارش سادس، سرویس اجتماعی سادس امروز۴۷ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

۹ ایستگاه بهره‌برداری شده خط هفت مترو در اولویت ایمن‌سازی

علی امام – مدیرعامل شرکت مترو- از ایمن‌سازی ۲۲ کیلومتر از خط هفت مترو با ۹ ایستگاه در فاز اول خبرداد.

بلاتکیلفی زمین‌های تملک شده اطراف دانشگاه تهران

عظیم بابایی – شهردار منطقه ۶ – در تشریح طرح ساماندهی دانشگاه تهران به کمک شهرداری تهران برای تملک برخی زمین‌های درون محدوده اشاره و اظهارکرد: باید برای این طرح تدبیر مناسبی انجام شود چرا که زمین‌های تملک شده دانشگاه تهران، به فضای بی دفاع شهری تبدیل شده است.

اصرار نظام پزشکی بر بازنگری کتاب تعرفه‌ها/برگزاری نخستین جلسه تعیین تعرفه‌های ۹۷

دکتر محمد جهانگیری – معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی- در این مصاحبه موضع و اقدامات این سازمان را درباره بازگشت به کتاب ارزش‌گذاری نسبی کالیفرنیا تشریح کرد.

افتتاح رستورانی در کانادا که سرآشپزهای آن HIV مثبت هستند

یک موسسه خیریه در کانادا اقدام به راه‌اندازی رستورانی کرده است که تمامی سرآشپزها و کارکنان آن HIV مثبت هستند.

تندگویان خبر داد: شناسایی نخبگان جوان و حمایت از مشاغل نوین

محمد مهدی تندگویان – معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان- از دیدار معاون علمی رئیس جمهوربا شهردار تهران در حوزه شناسایی نخبگان جوان و حمایت از استارت آپ‌ها خبر داد و گفت: گویا توافقات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و وزارت ورزش و جوانان آماده است هرنوع حمایت اعتباری و ضمانت بانک‌های عامل از این تصمیم را داشته باشد.

افزایش تمایل به «خشونت» در دختران/میزان بالای هپاتیت C و اعتیاد بین کودکان کار

معصومه ابتکار – معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده- با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های صحیح و بازدارنده در زمینه آسیب‌های اجتماعی اظهارکرد: طی ۴۰ سال گذشته سیاست عدم آموزش و یا عدم طرح این آسیب‌ها منجر به بروز اتفاقات پنهانی در جامعه شده است که روز به روز مانند یک مسئله زیرپوستی رشد می‌کند.

افزایش ضریب ایمنی مدارک تحصیلی مانند پاسپورت و شناسنامه/ شناسایی چند گروه جاعل

علی زرافشان – معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش- با اشاره به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در راستای افزایش امنیت مدارک تحصیلی از رایزنی‌هایی خبر داد تا چنانچه راهکار جدید ارائه شده در این زمینه مورد تایید قرار بگیرد، ضریب ایمنی مدارک تحصیلی مانند شناسنامه و پاسپورت افزایش می‌یابد.

آمار واقعی دانش‌آموزان تیزهوش/ظرفیت ۱۵ هزار نفری مدارس سمپاد در برابر تقاضای ۲۰۰ هزار نفری

فاطمه مهاجرانی – رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان- با توصیه به اینکه خانواده‌ها روی فرزندانشان دوپینگ نکنند تا آنها را داخل مدارس سمپاد بفرستند، تاکید کرد: حجم کار در مدرسه سنگین است و بچه‌ها اگر واقعا تیزهوش نباشند اذیت می‌شوند. چرا باید فرزند خود را آزار دهیم؟ باید کمک کنیم کودکانمان خودشان باشند اما خود خوبشان باشند.

وقوع گرد و غبار در تهران و پنج استان دیگر

احد وظیفه – مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور- با اشاره به روند بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور طی فردا از وقوع گرد و غبار در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین، مرکزی، سمنان، اصفهان خبر داد.

از انتقاد به ورود موتورهای انژکتوری چینی تا جلوگیری از تعطیلی کارخانجات

مهدی دوزندگان -کارشناس ارشد مهندسی مکانیک و فعال حوزه خودرو و محیط زیست- اعتقاد دارد: تولید سیستم انژکتوری در ایران با مشکلات عمده‌ای مواجه است چون صنعت موتورسیکلت‌سازی برای تولید این دستگاه سراغ چین رفته و سیستمی که انژکتوری کامل نیست و اصطلاحا یونیت انژکتوری است، وارد کرده‌ است.

واژگونی مینی بوس در جاده ساری قائم شهر و مصدومیت ۱۴ نفر

زکریا اشکپور – سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مازندران- از مصدوم شدن ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی بوس در جاده ساری – قائم شهر خبر داد.

محور مهران-ایلام از امروز دو طرفه می‌شود

سرهنگ نادر رحمانی -رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور- از برداشته شدن محدودیت ترافیکی محور مهران-ایلام از بعد از ظهر امروز خبر داد.

پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

آمار واقعی دانش‌آموزان تیزهوش/ظرفیت ۱۵ هزار نفری مدارس سمپاد در برابر تقاضای ۲۰۰ هزار نفری

بررسی آسیب‌های اجتماعی استان تهران در ۴ کارگروه ویژه

موانعی که زنان را برای کار به «پایتخت» می‌کشاند

از انتقاد به ورود موتورهای انژکتوری چینی تا جلوگیری از تعطیلی کارخانجات

افزایش تمایل به «خشونت» در دختران/میزان بالای هپاتیت C و اعتیاد بین کودکان کار

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *