نظرپور: رقبا با سرعت برای جاکارتا آماده می‌شوند/ مربی اوکراینی می تواند به شیرجه ایران کمک کند


شیرجه

عضو تیم ملی شیرجه‌ی ایران گفت: رقبای شیرجه برای موفقیت در بازی‌های داخل سالن ۲۰۱۸ جاکارتا با سرعت بیشتری آماده می‌شوند.

شهنام نظرپور در گفت و گو با سادس، با بیان اینکه هیچ صحبتی در مورد حمایت وزارت ورزش و جونان و کمیته ملی‌ المپیک از شیرجه نشنیده‌ایم، اظهار کرد: بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی که گفته شد شیرجه به عنوان نخستین تیم ملی ایران در بازی‌های آسیای ۲۰۱۸ جاکارتا حاضر می‌شود، هیچ صحبتی از حمایت مسئولان نیست. کمتر از هشت الی ۹ ماه تا بازی‌های آسیایی زمان باقی است اما از اردوهای تیم ملی شیرجه‌ی ایران خبری نیست. این در حالی است که شیرجه ‌روهای ایران به این باور رسیده‌اند که می‌توانند با شیرجه روهای شرق آسیا رقابت کنند و این توانایی را دارند که موفق شوند. رقبای ایران مانند ژاپن، چین و کره با سرعت در حال آماده‌سازی خود برای جاکارتا هستند و در همه‌ رقابت‌ها به عنوان تورنمنت تدارکاتی شرکت می‌کنند. این عملکرد آن‌ها در حالی است که حتی تیم ملی شیرجه‌ی ایران اردوی تمرینی ندارد. امیدواریم که هر چه زودتر فکری به حال این وضعیت شود و حداقل بتوانیم شیرجه‌های خوبی را در بازی‌های آسیایی بزنیم.

عضو تیم ملی شیرجه‌ی ایران با اشاره به برنامه‌های آینده‌ی تیم ملی شیرجه توضیح داد: طبق اخباری که به من رسیده است فکر می‌کنم پس از جلسه کمیته فنی، تصمیم بر آن است که یک اردوی برون مرزی را در ترکیه برگزار کنیم. البته اردوهای تیم‌های ملی رشته‌های دیگر ما مثل شنا و واترپلو در حال برگزاری است و امیدوارم شیرجه هم هر چه زودتر به یک شرایط بهتر دست پیدا کند.

او افزود: قرار است از تاریخ سوم تا هشتم آذر، یک دوره کلاس‌های بین المللی شیرجه هم برگزار شود. فکر می‌کنم اکثر شیرجه‌ روها برای ارتقاء سطح مدرک مربیگری خود، در این کلاس‌ها شرکت کنند که فرصت مناسبی است.

نظرپور در مورد شرایط فعلی خود نیز توضیح داد: در کرمانشاه تمرینات بدنسازی خود را انجام می‌دهم تا از نظر بدنی عقب نمانم. البته صبح‌ها سرکار می‌روم و کمی از تمرینات دور شده‌ام اما، فدراسیون تصمیم دارد یک نامه مرخصی با عنوان مأموریت ورزشی برای من صادر کند تا بتوانم در این مدت باقی مانده تمرین‌های خود را به صورت جدی‌تری ادامه دهم. سعی‌ می‌کنم در این مدت زمان باقی ‌مانده به آمادگی قابل قبولی برسم.

او همچنین با اشاره به شرایط بد مالی در رشته‌ی شیرجه، ادامه داد: شرایط مالی در شیرجه خوب نیست و جوایز مسابقه‌های گذشته(بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا ژاپن) را هم نگرفته‌ایم. در همه‌ی رقابت‌های شیرجه قهرمانان به نام هم حاضر بوده‌اند و با تلاشی که در مسابقه‌ها کردیم به مدال رسیده‌ایم. امیدوارم حداقل در پرداخت جوایز هم مانند رشته‌های دیگر به شیرجه توجه شود.

شهنام نظرپور در پایان راجع به آوردن مربی خارجی برای تیم ملی شیرجه گفت: قرار است یک مربی خارجی از کره‌شمالی یا اوکراین برای تیم ملی شیرجه آورده شود که اتفاق خوبی است. البته در گذشته با مربی‌های کره‌شمالی کار کرده‌ایم که جواب گو نبود. من با چند مربی اوکراینی کار کرده‌ام و واقعا مربیان خوبی هستند و اگر بتوانیم از مربیان تراز اول این کشور کسی را به ایران وارد کنیم می تواند به  شیرجه‌ی ایران کمک کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *