تقدیر رئیس کمیته پزشکی آسیا از فدراسیون فوتبال ایران


تیم ملی فوتبال نوجوانان و فدراسیون فوتبال

رییس کمیته‌ پزشکی آسیا در حاشیه برگزاری اولین کنگره بین‌المللی فوتبال کلینیک، گفت‌: فدراسیون فوتبال ایران نمونه بسیار خوبی برای توجه به مسائل پزشکی – ورزشی در سطح آسیا است و از این لحاظ قابل تقدیر است.

کوروسینگ، رییس کمیته‌ پزشکی آسیا در جمع خبرنگاران درباره برگزاری اولین کنگره بین‌المللی فوتبال کلینیک، افزود: همان طور که در جریان هستید سلامت بازیکنان در اولویت قرار دارد و باید به بحث سلامت ورزشکاران فوتبال تمام فدراسیون‌ها سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهند که من البته تصور می‌کنم که برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند در ارتقای سطح علمی و همچنین سلامت بازیکنان فوتبال و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی نقش آفرین باشند.

وی ادامه‌ داد: در حال‌ حاضر بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای مصدومیت‌های فوتبال و جلوگیری از مرگ و میر در فوتبال هزینه می‌شود که اگر تیم‌ها بتوانند اطلاعات پزشکی خود را افزایش دهند و سرمایه‌گذاری خوبی را برای بحث سلامت بازیکنان خود انجام دهند، این آمار کاهش پیدا خواهد کرد. هر چند که باید اعتراف کنم که فدراسیون فوتبال ایران نمونه خوبی برای توجه به مسائل پزشکی – ورزشی در سطح آسیا است و به مسائل پزشکی اهمیت زیادی قائل است.

سینگ در ادامه‌ خاطر نشان کرد: نکته مهمی که می‌توان در برگزاری چنین کنگره‌هایی اشاره داشت توجه کردن به بحث سلامت بازیکنان است که باید مربیان و داوران بتوانند با حضور در چنین کنگره‌هایی سطح علمی خود را افزایش دهند و با دانش‌افزایی بتوانند در جهت ارتقای سطح سلامت خود گام موثری بردارند و ضمن این که با حضور در این کنگره‌ها سطح علمی خود را به روز کنند.

وی در پایان گفت‌: برگزاری چنین کنگره‌هایی در کشورهایی همچون ایران، آلمان، نیوزیلند و ژاپن می‌تواند ۳۰ تا ۵۰ درصد در کاهش آسیب‌دیدگی‌های فوتبال تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *