4 رأس گورخر ایرانی در طبیعت یزد رهاسازی شد


معاون محیط زیست استان یزد از رهاسازی چهار رأس گورخر ایرانی در طبیعت استان یزد خبر داد .

به گزارش سادس ، «حسن اکبری» از رهاسازی چهار رأس گورخر ایرانی در طبیعت استان یزد خبر داد و اظهار کرد: ین گورخرها در منطقه گوراب پرورش داده شده اند و به منطقه مونیلون انتقال داده و رهاسازی شدند .

وی با اشاره به این که گورخر ایرانی یک گونه در معرض خطر انقراض بود به همین دلیل در منطقه گوراب بهادران مهریز، پرورش آن به منظور احیا و تکثیر این گونه آغاز شد، بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، این گونه اکنون تنها در مناطقی از استان‌های سمنان و فارس مشاهده شده‌اند .

اکبری یادآور شد: در حال حاضر در سایت تکثیر و پرورش گورخر گوراب در شهرستان مهریز، ۲۳ راس و در سایت تکثیر گورخر ایرانی در منطقه پنج انگشت ابرکوه ۱۷ راس و در سایت تنگ حنای مهریز نیز ۱۳ راس گورخر ایرانی زندگی می کنند که با رهاسازی چهار راس در طبیعت مونیلون، امیدواریم شاهد افزایش این گونه باشیم .

معاون محیط زیست استان ادامه داد: قبل از رهاسازی گورخرها در دامن طبیعت، ردیاب ماهواره ای به آنها متصل شد تا امکان پایش دائمی آنها میسر باشد .

وی ابراز امیدواری کرد: گورخر ایرانی بتواند با اجرای طرح‌های احیا، تکثیر و پرورش، به شرایط ۴۰ سال خود به لحاظ جمعیتی بازگردد .

گورخر ایرانی از راسته فردسمان است و شباهت زیادی به الاغ دارد ولی قدری از آن بزرگتر است و برخلاف گورخر آفریقایی، بدن راه راه ندارد و رنگ پشت آن زرد مایل به نارنجی و رنگ پایین بدن، پهلوها و کفل ها سفید مایل به زرد است و یال سیاهرنگی روی گردن دارد .

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *