افزایش نظارت بر مسیرهای بازگشت زائران اربعین در خوزستان

سرپرست پلیس راهور خوزستان گفت: در مرحله دوم طرح ترافیکی اربعین، نظارت بر مسیرهای بازگشت زائران افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار سادس – منطقه خوزستان، سرهنگ فرید کریمی‌زاده  با اشاره به افزایش نظارت بر مسیرهای بازگشت زائران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در مرحله دوم طرح ترافیکی اربعین، نظارت بر مسیرهای بازگشت زائران در خوزستان افزایش پیدا کرده است و راهنمایی و توزیع سفر زائران در مبدا برای سهولت در رسیدن به مقصد ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین در این طرح سازمان اتوبوسرانی شهرداری خرمشهر با استقرار اتوبوس‌های این سازمان در پایانه مسافری مرز شلمچه وظیفه انتقال زائران را تا پارکینگ خودرویی این مرز و مرکز شهر خرمشهر بر عهده دارد تا زائران هرچه سریعتر به مقصد برسند.

 کریمی‌زاده از حضور شبانه‌روزی پلیس در مسیرهای منتهی به مرز شلمچه و خرمشهر خبر داد و گفت: پلیس راهور و راه جهت روان‌سازی ترافیک و راهنمایی زوار برای رسیدن به مقصدهایشان به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام وظیفه هستند.

وی به زائرین اربعین که با خودروهای شخصی در حال بازگشت به شهرهای خود هستند، توصیه کرد: زائران گرامی با حوصله رانندگی کنند و حتی‌المقدور به اندازه کافی در مواکب بین‌راهی و مواکب مستقر در مرز شلمچه  استراحت کرده و با خستگی رانندگی نکنند.

سرپرست پلیس راهور خوزستان خستگی و خوابآلودگی را منشاء اصلی تصادفات دانست و افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته خستگی و خواب‌آلودگی یکی از عوامل اصلی تصادفات در راه‌های کشور اعلام شده است که امیدواریم امسال شاهد این حوادث نباشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون در پارکینگ شلمچه بیش از ۲۷ هزار خودرو پارک شده است، گفت: پارکینگ خودرویی مرز بین‌المللی شلمچه تاکنون جوابگوی حجم خودروهای زوار ابا عبدالله الحسین(ع)  بوده است.

وی ادامه داد: لازم است برای استقبال‌کنندگان از زوار در سال آینده پارکینگی احداث شود تا از توقف خودروهای میزبان در مسیرهای منتهی به مرز و بلعکس جلوگیری شود.

کریمی‌زاده اظهار کرد: ز ابتدای ماه صفر تاکنون  هیچگونه حادثه ترافیکی در مسیرهای منتهی به مرز شلمچه و بالعکس گزارش نشده و امیدواریم زائران اربعین حسینی با رعایت نکات ایمنی در آرامش و آسایش تمام به شهرهای خود بازگردند و حادثه‌ای برای این عزیزان رخ ندهد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *