مربی تیم ملی دوومیدانی جوانان: فدراسیون با هر فردی مشکل دارد برایش ممنوعیت ایجاد می‌کند


طاهر کاظمی دوومیدانی

مربی تیم‌ ‌ملی دوومیدانی جوانان می‌گوید که فدراسیون برای رده‌های پایه چه می‌کند که برای انتخاب مربیان آن‌ها تعیین تکلیف می‌کند؟

طاهر کاظمی در گفت‌وگو با سادس، در خصوص بحث مطرح شده توسط فدراسیون دوومیدانی در مورد ممنوعیت هدایت ملی‌پوشان توسط مربیانی که خارج از کشور هستند، اظهار کرد: چرا باید هدایت ورزشکاران توسط این مربیان ممنوع باشد، این موضوع ربطی به فدراسیون ندارد. مگر فدراسیون در رده‌های پایه هزینه می‌کند که برای آنها تعیین تکلیف کند؟ فدراسیون امکانات، حقوق ماهانه یا حتی البسه برای این ورزشکاران فراهم نمی‌کند.

او ادامه‌ داد: برخی از مربیان که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، برای ورزشکاران برنامه می نویسند و نتیجه‌های‌ خوبی هم می‌گیرند. حامد احمدپور که ساکن کانادا است، هدایت رضا قاسمی را در دو  المپیک 2012 و 2016 به عهده داشت و اکنون هم برای چند ورزشکار رده پایه برنامه می نویسد، اما فدراسیون این موضوع را ممنوع کرده است.

مربی تیم ملی دوومیدانی جوانان خاطرنشان کرد: کیهانی برای مربیانی که در داخل کشور هستند چه می‌کند و چه امکاناتی را فراهم می‌کند که توقع  دارد همه گوش به فرمانش باشند. ما مربیان از استراحت، خانواده‌ و زندگی خود می‌زنیم که در اردوهای تیم‌ ‌ملی حاضر شویم اما دریغ از هزار تومان پاداش یا دستمزد، البته اگر ورزشکارانمان را به مسابقه اعزام کنند. در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال آوران دو میلیون و به مربیانشان یک میلیون پاداش تعلق گرفت. 9 ماه ورزشکار و مربی تلاش می‌کنند و در نهایت اگر مدال کسب نشود هیچ پاداشی نخواهند گرفت!

کاظمی خاطر نشان کرد: من ذینفع هستم. هشت ماه در اردوهای تیم‌ملی بودم. هفته‌ قبل دوباره برای من حکم مربیگری خورده است، اما حتی هزار تومان از فدراسیون پولی دریافت نکرده‌ام. تکلیف ما چیست؟ آن هم برای فدراسیونی که اهمیت رده‌های پایه را بالا می داند و با تفکر استعدادیابی جلو آمده است.

مربی تیم ملی دوومیدانی جوانان در ادامه گفت: فدراسیون با هر فردی که مشکل دارد این کار را می‌کند. سایت فدراسیون و کانال تلگرامی را با کانال شخصی خود اشتباه گرفته‌اند. آیا می دانند که این اتفاقات برای دوومیدانی کشور تبعات دارد؟ چقدر خوب بود که رییس فدراسیون دوومیدانی دوری در پیست می‌زد و می دید که چه افرادی تمرین می کنند و چه مربیانی در کنار آن‌ها هستند. کیهانی با این شعار که دوومیدانی را به پیست ها برمی گرداند آمد اما آیا می داند که عملکردش سبب شده خیلی از مربیان خوب از این پیست ها دور شوند؟

او به امیررضا صدیقی اشاره کرد و گفت‌: صدیقی، قهرمان ماده 100 متر جوانان است. از زمانی که با احمدپور آن هم از راه دور تمرین کرده، رکورددش حدود پنج صدم ثانیه پیشرفت کرده است. این فعالیت و هدایت ملی‌پوشان از راه دور چه ضرری برای فدراسیون دارد؟ تنها منفعت این موضوع به فدراسیون می‌رسد و پز مدال برای رییس فدراسیون می‌ماند.

انتهای پیام‌

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *