ارائه ۴۸ هزار نفرساعت آموزش شهروندی در جهت ارتقای فرهنگ عمومی


شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به برپایی ۲۶ هزار و ۶۵ کارگاه، از ارائه ۴۸ هزار نفرساعت آموزش شهروندی در جهت ارتقای فرهنگ عمومی خبر داد.

به گزارش سادس، مرتضی رحمان‌زاده، آموزش شهروندی  را  از اساسی‌ترین وظیفه شهرداری‌ ها در حوزه فرهنگ عمومی برشمرد و افزود: شهرداری در سه سطح با مردم در ارتباط است؛ سطح اول خدمات به مردم، سطح دوم حفظ و توسعه فضای سبز و سطح سوم در سطح فرهنگ. امروزه یکی از کارآمدترین ساز و کارهای مدیریت شهری برای رسیدن به مناسبات اجتماعی مطلوب و کاهش هزینه‌های وارده بر شهر، توجه و برنامه‌ریزی برای ارتقای فرهنگ شهرنشینی در بین شهروندان است.

وی بیان این که شهرداری منطقه ۱۳ با برپایی ۲۶ هزار و ۶۵ کارگاه، ۴۸ هزار نفرساعت آموزش شهروندی در جهت ارتقای فرهنگ عمومی ارائه کرده، اظهار داشت: این آموزش ها در جهت ارتقای فرهنگ عمومی در زمینه‌های آشنایی با حقوق شهروندی، تفکر خلاقانه، مسئولیت پذیری، ارتباطات کلامی و غیر کلامی، مدیریت خشم، مهارت‌های همدلی، مدیریت زمان و کاهش استرس در ترافیک، ارتباط موثر در شهر، مهارت‌های بین فردی، سبک زندگی و… ارائه شده تا شهروندان با استفاده از مفاهیم ارائه شده بتوانند توانمندی‌های خود را به عنوان یک شهروند ارتقا دهند.

به گفته وی، از دیگر اقدامات صورت گرفته، تجهیز کتابخانه‌های ۱۰ مدرسه از مدارس سطح منطقه به ۵۰۰ جلد کتاب با مضامین مختلف آموزشی است و بیش از ۵۰۰ مورد برنامه نیز با محوریت آموزش کودکان در خصوص تمیز نگه داشتن دیوار کوچه و خیابان، نظافت و بهداشت، آموزش حقوق شهروندی و کاردستی با موضوع فرهنگ آپارتمان نشینی، مصرف بهینه و صحیح از انرژی برق، مضرات بازی‌های آپارتمانی و رعایت نظم و انضباط در آپارتمان و… اجرا شده است.

شهردار منطقه تصریح کرد: در زمینه تفکیک پسماند و آموزش بازیافت نیز به ۳۴ هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی و همچنین  ۹ هزار نفر از صاحبان مراکز تجاری، اداری اصناف به صورت چهره به چهره آموزش داده شد و به شهروندان مشارکت جو در زمینه در این نیز با اهدای جوایز تقدیر شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، وی در خصوص حقوق و وظایف شهری و شهروندی و مسئولیت‌های متقابل مدیریت شهری و شهرداری و شهروندان اعلام کرد و یادآور شد: این دو مقوله یا یکدیگر همسو بوده و مکمل یکدیگرند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *