طرح تبدیل معاونت جوانان به سازمان در مسیر مجلس/ معاونت همگانی با قهرمانی ادغام می‌شود؟

وزارت ورزش و جوانان در آینده‌ای نزدیک از چارت جدید سازمانی خود رونمایی خواهد کرد.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری تسنیم، تغییر و تائید چارت سازمانی وزارت ورزش و جوانان پس از جدایی معاونت ورزش همگانی و بانوان، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزیر پیشین ورزش و جوانان در روزهای نخست بود و وی عنوان کرد که چارت جدید را برای مراجع ذی‌صلاح ارسال و منتظر تائید آن است اما این موضوع در زمان حضور گودرزی و دولت یازدهم محقق نشد.

چارت وزارت ورزش و جوانان یک‌بار در فروردین ماه سال 91 تصویب و ابلاغ شد. این چارت شامل شش معاونت ساماندهی امور جوانان، امور فرهنگی و تربیتی، توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، امور بانوان و توسعه ورزش همگانی، حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌ها و توسعه منابع و پشتیبانی است که با وجود تغییر در وزارت ورزش دولت یازدهم، همچنان به قوت خود باقی است. در این چارت معاونت امور بانوان و توسعه ورزش همگانی شامل دفتر هماهنگی امور بانوان، دفتر توسعه ورزش همگانی و دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری است.

با توجه به اینکه وزارتخانه‌ها تنها ملزم به داشتن 5 معاونت هستند، در این روزها اخباری مبنی بر برخی تغییرات در معاونت‌های وزارت ورزش به گوش می‌رسد. این اخبار حکایت از ادغام معاونت همگانی و معاونت قهرمانی دارد و با این شرایط احتمال جدایی شعبانی‌بهار، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش از این وزارتخانه وجود دارد.

همچنین لایحه انتزاع بخش جوانان از وزارت ورزش به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است اما هنوز به سرانجام نرسیده است. در راستای کاهش معاونت‌های وزارت ورزش، به احتمال فراوان معاونت فرهنگی نیز در قالب اداره کل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *