بسته اخبار اجتماعی سادس در روز سه‌شنبه


"پیگیری هلال احمر برای احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی در میانمار، قانون «فیلتر دوده» در فیلترینگ خودروسازان یا محیط زیست؟، آمار ١٩ درصدی رفتارپرخطر پسران دبیرستانی و خشم بالا در دختران دانش آموز، نگرانی "بطحائی" از آسیب‌های اجتماعی و خطرات پیش‌رو، «نهنگ آبی» علت خودکشی دو دختر اصفهانی نیست، آغاز واکسیناسیون کودکان کار تهران علیه "هپاتیت بی"، استقرار ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در مرزهای منتهی به عراق و پیشنهاد نژادبهرام برای بازگشایی خیابان مردم به روی معترضان" از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی سادس در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش سادس، سرویس اجتماعی سادس امروز بیش از ۵۵ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

سلیمی خبر داد

پیگیری هلال احمر برای احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی در میانمار/احتمال شیوع وبا

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح آخرین اقدامات ایران برای کمک‌رسانی به آوارگان میانماری گفت: به دنبال زمینی با وسعت ۵۰ در ۱۰۰ متر هستیم تا بتوانیم بیمارستان صحرایی ۳۲ تختخوابی را در آنجا ایجاد کنیم تا با توجه به نیازهایی که وجود دارد؛ خدمات درمانی و امدادی مناسبی را ارائه کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات در مورد اساسی‌ترین مشکلاتی که در منطقه وجود دارد گفت: شرایط به گونه‌ای است که در زمینه بهداشت محیط و بهداشت آب مشکلاتی وجود دارد و اگر اقدامی صورت نگیرد این مسائل می‌تواند مشکلات دیگری را به بار بیاورد. دفع زباله‌ها و پسماندها نیز از مشکلات دیگری است. در حال حاضر حدود ۶۰۰-۷۰۰ هزار نفر در منطقه حضور دارند و این میزان جمعیت نشان می‌دهد که باید به مسئله پسماندها، بهداشت غذا و سرویس‌های بهداشتی توجه و برای برطرف کردن آنها سریعا اقدام شود.

در گفت‌وگو با سادس اعلام شد

نامه نگاری محیط زیست با استانداری تهران برای حضور در کارگروه‌های تخصصی

فریبا رضایی رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره حفاظت محیط زیست استان تهران از تهیه و ارسال نامه به استانداری تهران برای حضور نماینده شبکه محیط زیستی در کارگروه‌های تخصصی زیست محیطی استانداری خبر داد.

رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه امیدواریم بیشتر از قبل شاهد حضور و مشارکت NGOها باشیم، اظهار کرد: مدیریت جدید استان تهران در نخستین روزهای مدیریت خود جلسه‌ای را با هیات موسس شبکه سازمان‌های مردم نهاد استان تهران برگزار کرد و در آن به حضور و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد همچنین ما نامه‌ای برای استانداری تهران درباره حضور نماینده شبکه محیط زیستی در کارگروه‌های تخصصی زیست محیطی استانداری تنظیم کرده‌ایم که به‌زودی برای این نهاد فرستاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه شورای شهر عنوان کرد

آمار ١٩ درصدی رفتار پرخطر پسران دبیرستانی و خشم بالا در دختران دانش آموز

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح مدارس این شهر، گفت: در حال حاضر رفتار پرخطر در میان پسران ما در مقطع متوسطه اول ۱۹.۷ درصد است. خشم بالا در میان دخترهای ما ۱۹.۶ درصد است که این ارقام نشان می‌دهد وضعیت خوبی وجود ندارد. حدود ۶۶ درصد از دانش آموزان ما در پاسخ به این سوال که اگر مشکلی برای شما پیش بیاید چه کسی به شما کمک خواهد کرد به جای خانواده، همسالان و دوستان خود را معرفی کردند که این نشان از این دارد که بچه‌های ما نقش خانواده را کمرنگ می‌بینند.

/آلودگی هوا؛ مصوبه فیلتر دوده/

قانون «فیلتر دوده» در فیلترینگ خودروسازان یا محیط زیست؟

قانون “نصب فیلتر دوده روی وسایل نقلیه دیزلی” از مهرماه سال ۱۳۹۵، ابلاغ شد اما با وجود گذشت یک سال از آغاز اجرایی شدن این مصوبه دولت یازدهم، مکلف شدن خودروسازان به نصب این قطعه کنترل کننده آلودگی و موظف شدن سازمان محیط زیست به نظارت و بازرسی خط تولید دیزل‌ها، شبهاتی در مورد روند اجرای دقیق این مصوبه از سوی دانشگاهیان، فعالان حوزه محیط زیست و کارشناسان حوزه صنعت خودرو مطرح می‌شود.

محمد علی احترام عضو هیات علمی دانشکده انرژی و مکانیک دانشگاه شهید بهشتی- در این باره می‌گوید: نظارت منسجمی روی عملکرد سیستم‌های پس پالایش خودروها مثل فیلتر دوده خودروهای دیزلی در کشور وجود ندارد. اینکه عملکرد فیلتر دوده چگونه است و از چه نوع فناوری در آن بهره برده شده و آیا فناوری‌ها استفاده شده در فیلتر دوده با شرایط ایران تناسب دارد یا نه، موضوعاتی است که باید محور نظارت سازمان محیط زیست در بحث فیلتر دوده قرار گیرد.

نگرانی “بطحائی” از آسیب‌های اجتماعی و خطرات پیش‌رو

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش معلمان تربیت بدنی را از جمله مظلوم‌ترین اقشار آموزش و پرورش دانست و گفت: این معلمان با کمترین امکانات و تجهیزات فعالیت‌های ورزشی را اجرا می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همه ما را نگران کرده و به عنوان یک خطر جدی مطرح است. این آسیب‌ها با ترویج برنامه‌های ورزشی کمرنگ می‌شود و می‌توان با آن مقابله کرد.

احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد + جزییاتی از واجدان شرایط

تفاهم‌نامه همکاری به منظور احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) امضاء شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:  افرادی که واجد شرایط هستند از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی می‌شوند و وامی توسط بنیاد مسکن در اختیار آنها گذاشته می‌شود. همچنین غیر از وام ، در روستاهایی که زمین در اختیار بنیاد مسکن نیز باشد، زمین به آنها داده می‌شود و یا حتی در راستای ساختن آن زمین‌ها نیز به آنها کمک‌هایی می‌کنیم.

مهلت و نحوه ثبت سفارش تک جلدی کتب درسی

معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از مهلت ثبت سفارش تک جلدی و دوره‌ای کتب درسی تا اسفندماه خبر داد.

سیدحسین طلایی زواره با بیان اینکه همه اولیاء، دانش‌آموزان و معلمان که نیاز به کتاب درسی داشته باشند، به صورت تک جلدی و یا دوره‌ای می‌توانند ثبت‌نام کنند، گفت: با استفاده از سامانه اینترنتی Irtexbook .ir می‌توان نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کرد.

رییس اورژانس اجتماعی کشور:

«نهنگ آبی» علت خودکشی دو دختر اصفهانی نیست

حسین اسدبیگی رییس اورژانس اجتماعی کشور احتمال خودکشی دو دختر اصفهانی به دلیل بازی در چالش «نهنگ آبی» که منجر به مرگ یکی و وخامت حال دیگری به دلیل شکستگی استخوان‌هایش شده را با استناد به شواهد موجود رد کرد.

اسدبیگی گفت: مباحثی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه دختران مذکور طی نامه و یا فایل صوتی اذعان داشتند در پی القائات این بازی دست به خودکشی زده‌اند اما شواهدی (نامه و فایل صوتی) مبنی بر تایید این گفته‌ها یافت نشده است. یکی از اطرافیان دخترها عنوان کرده که آنها تحت تاثیر چالش نهنگ آبی دست به خودکشی زده‌اند که همین منجر به اعلام علت خودکشی در فضای مجازی شد.

رییس شبکه هپاتیت ایران خبر داد

آغاز واکسیناسیون کودکان کار تهران علیه “هپاتیت بی”

دکتر سید مؤید علویان رییس شبکه هپاتیت ایران از آغاز واکسیناسیون آرایشگرها، مسئولین جمع‌آوری پسماند در شهرداری، کودکان کار و زندانیان بر علیه بیماری هپاتیت بی خبر داد.

علویان ادامه داد: به تازگی واکسیناسیون آرایشگرها، مسئولین جمع آوری پسماند در شهرداری، کودکان کار و زندانیان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار زندانی در کشور علیه هپاتیت بی  واکسینه شوند و موارد مبتلا به هپاتیت سی نیز پیگیری و درمان شوند. از آنجا که شیوع هپاتیت در کودکان کار شایع‌تر است، این طرح واکسیناسیون در دو منطقه در تهران به صورت آزمایشی آغاز شده و بعد از حصول نتایج به صورت کشوری اجرایی خواهد شد.

وزیر بهداشت اعلام کرد

استقرار ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در مرزهای منتهی به عراق/توصیه به زائرین اربعین حسینی

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت به مردم توصیه کرد که در اربعین حسینی از سلامت‌شان مراقبت کنند و پیشگیری را اساس کار قرار دهند.

هاشمی از ایجاد هشت بیمارستان صحرایی در مرزها خبر داد و گفت: علاوه بر این تمام بیمارستان‌های نقاط مرزی تقویت شده‌اند و پزشکان، پرستاران و … در آنها حضور دارند. باید توجه کرد که این اقدامات هر چه مردمی‌تر باشد، پایدارتر است. بنابراین باید سعی کنیم که مراسم به صورت مردمی برگزار شود. اصرار ما این است که خدمات بهداشتی و درمانی هم با کمک مردم ارائه شود. همچنین از نظر پشتیبانی هم دو هواپیما در ایلام و کرمانشاه مستقر شده است. البته تاکید می‌کنم که مردم هم باید پیشگیری کنند؛ چرا که پیشگیری بهتر از درمان است. در عین حال تیم‌های بهداشتی هم حضور دارند و بر توزیع غذا و آشامیدنی‌ها نظارت می‌کنند.

یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد

وضعیت اسفناک مدارس شهر تهران به لحاظ فرسودگی

محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت اسفناک مدارس شهر تهران به لحاظ فرسودگی، گفت: اکنون منطقه ۲۲یکی از محروم ترین مناطق تهران از لحاظ سرانه های آموزشی است.

وی با اشاره به کمبود سرانه های آموزشی در منطقه ۲۲ تهران اظهار داشت: به موجب قاعده ۳۰*۷۰ کمیسیون ماده ۵ قرار بود ۷۰ درصد املاک و اراضی منطقه ۲۲ که غالبا بالای ۱۰۰۰ متر هستند برای تامین سرانه های ۷گانه در اختیار شهر  و ۳۰ درصد آن به موجب زیرپهنه های طرح تفصیلی مورد ساخت و ساز قرار بگیرد اما متاسفانه اکنون منطقه ۲۲ یکی از محروم ترین مناطق تهران از لحاظ سرانه های آموزشی است.

معاون درمان وزیر بهداشت اعلام کرد

ارایه خدمت ۴۰۰ پزشک و ۴۰ اکیپ بهداشتی به زائران اربعین در مرزهای غربی کشور

دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به برخی تمهیدات بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمت به زائرین اربعین حسینی، گفت: از مردم خواهش می‌کنم که نکات مربوط به خودمراقبتی را رعایت کنند و سعی کنند از غذاهای خشک و خشکبار استفاده کنند.

جان بابایی با بیان اینکه ۴۰ اکیپ بهداشتی نیز در کشور عراق حضور خواهند داشت و نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند، گفت: در سال گذشته مشکلاتی از نظر تردد آمبولانس‌ها و نیروهای بهداشت و درمان به کشور عراق وجود داشت، اما امسال تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت بهداشت عراق به امضاء رسانده‌ایم تا تردد آمبولانس‌ها و نیروهای‌مان به عراق به راحتی انجام شود. همچنین درباره دپوی داروها نیز مذاکراتی انجام داده‌ایم. از طرفی قرار شده کمبودهای پرسنلی را در بیمارستان‌های کربلا و نجف تامین کنیم.

پیشنهاد نژادبهرام برای بازگشایی خیابان مردم به روی معترضان

زهرا نژادبهرام عضو هیات رییسه شورای شهر تهران، ری و تجریش پیشنهاد کرد که خیابان مردم در مواقع اعتراض به روی مردم معترض باز شود تا نظم عمومی خیابان‌های اطراف را بهم نریزند.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌هایی که مجلس در خیابان مردم ایجاد کرده، باید چاره‌ای اندیشیده شود تا مردم برای بیان خواسته‌های خود مجبور نشوند که در خیابان‌های دورتر تجمع کنند، گفت: لازم است خیابان مردم که به نام مردم و در کنار خانه مردم است، بر روی معترضان باز شود تا در مواقع اعتراض افراد در آنجا گردهم آیند.

به گزارش سادس، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

«نهنگ آبی» علت خودکشی دو دختر اصفهانی نیست

اشتباهات رایج در درمان سوختگی

پزشک مخصوص احمدشاه؛ بانی بیمارستان «امیراعلم»

قانون «فیلتر دوده» در فیلترینگ خودروسازان یا محیط زیست؟

آمار ١٩ درصدی رفتارپرخطر پسران دبیرستانی و خشم بالا در دختران دانش آموز

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *