باید در همه ابعاد نظام جمهوری اسلامی به ویژه در بعد اقتصادی جهاد گرانه تلاش کنیم

گرامیداشت زحمات و تلاش همه ی تلاش گران درراه انقلاب اسلامی، به ویژه شهدای تحقق جمهوری اسلامی که یک مدل حکومتی جدید را به دنیا عرضه کردند و این مدل حکومتی باید انشاءالله روز بروز کاملتر شده و پیاده شود یک وظیفه ی عمومی است.

دکتر تقی نتاج با بیان مطلب فوق در جمع کارکنان بانک قوامین در استان اصفهان گفت: همیشه باید به یاد داشته باشیم که عمرها و جانهای عزیزی برای تحقق این حکومت فدا شده است. چه آنهائی که برای تحقق این حکومت شهید شده اند و چه آنهائی که در ادامه و این برهه ی زمانی به عنوان شهیدان مدافع حرم برای استمرار این حکومت فداکاری می کنند.

خصوصاً شهید مدافع حرم محسن حججی که شاید از لحاظ جغرافیائی متعلق به این استان باشد ولی در اصل متعلق به کل دنیای اسلام است و در حقیقت نماد و شاخصی است برای استمرار این راه، یعنی که این راه هنوز تمام نشده است و حرکت هنوز ادامه دارد. مدیرعامل بانک قوامین با بیان این مطلب که یکروز دشمن در قالب صدام و رژیم بعثی تبلور یافته و سعی کرد به انقلاب و این حکومت اسلامی ضربه بزند و بعد در قالب های دیگر و لباسهای دیگر به جنگ این نظام مقدس آمد گفت: این نشان می دهد که این راه تمام شدنی نیست و این که تصور کنیم که مسئولیت به اتمام رسیده، این تصور صحیح نیست و این اتفاقاتی که شاهد آن هستیم و شهادت این جوانان عزیز برای استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در حقیقت تذکری است به ما که بدانیم مسئولیت حفظ و نگهداری انقلاب همچنان پابرجاست. این عزیزان در قلب آتش می روند و با ارزش ترین دارائی خود را فدا می کنند تا اینکه این تفکر حاکمیتی بتواند هر روز کاملتر شود.

مدیرعامل بانک قوامین با استفاده از این مقدمه تمامی ابعاد نظام جمهوری اسلامی را نیازمند حراست، حفاظت و تلاش و جهاد دانست و این امر را محدود به جنگ نظامی ندانست و ابعاد حاکمیتی جمهوری اسلامی را بسیار گسترده خواند و گفت: ما باید در همه ی ابعاد نظام جمهوری اسلامی به ویژه در بحث اقتصاد جهادگرانه تلاش کنیم.

عضو هیئت مدیره ی بانک قوامین با اشاره به اینکه عنوان اقتصاد مقاومتی نیز به ما این امر را تذکر می دهد و در درون خودش نگاه جهادی را دارد و می گوید که باید با چنین رویکردی فعالیت کرد گفت: آقا اباعبدالله الحسین (ع) اگر عافیت طلبی را برمی گزید قطعاٌ این دستاوردهای ارزشمند در ادامه محقق نمی شد. امام حسین(ع) در آنزمان آنهمه مصائب را تحمل کرد و خود و عزیزترین کسانش را فدا کرد تا در ادامه این هدف مقدس و این حرکت مقدس پایدار بماند پس ما نیز در بحث اقتصادی باید از عافیت طلبی ها دوری کنیم و به قلب درگیریها برویم. چون کار، کار سختی است. دکتر تقی نتاج اتفاقات یکصد ساله اخیر دنیا را برای کسب منافع مادی و اقتصادی سلطه گران جهانی دانست و گفت: بیراه نیست که بگوئیم اگر جنگ جهانی اتفاق افتاد صرفاٌ برای منافع مادی و اقتصادی استعمارگران بود و اینکه آنها تمام منافع دنیا را در اختیار خودشان بگیرند.

ایشان حرکت در مسیر خواسته ی کشورهای استعمارگر که همانا تقدیم منابع کشورهای تحت سلطه برای رشد و پویائی اقتصاد کشورهای مرجع است را حرکتی واگن وار دانست و گفت: برای رسیدن به اهدافی که منافع ملی کشورها تامین شود باید از این مسیر خارج شد. وی مشکلات اقتصادی کشور را مشکلاتی چند ده ساله خواند و گفت: بسیاری از این مشکلات، مشکلاتی است که از بیرون از مرزها به ما تحمیل شده است و برون رفت از این مشکلات بعد از توکل به حضرت حق به تلاش و کوشش هوشمندانه مبتنی بر عقلانیت ما متکی است و اگر این اتفاق نیفتد طبیعتاٌ انتظار برون رفت از این مشکلات را نیز نباید داشته باشیم و باید با شعار معروف هرچه پیش آید خوش آید جلو برویم که این امر نیز با آموزه های دینی، فرهنگ عرفی و فرهنگ اسلامی ما پذیرفته نیست.

2 اصلی

1 اصلی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *