باشگاه‌ها از تمرینات پیشگیری از آسیب ACL غافل نشوند


124.jpg

نایب رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، رییس انجمن جراحان زانو و آسیب های ورزشی یکی از دلایل اصلی بالا بودن میزان آسیب دیدگی رباط صلیبی(ACL) را انجام ندادن تمرینات پیشگیری از این نوع آسیب قبل از شروع رقابت‌های لیگ برتر فوتبال دانست.

دکتر محمد رازی در آستانه شروع فصل هفدهم لیگ برتر فوتبال به سادس گفت: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی از پنجم مردادماه آغاز می شود که همواره در طول فصل تعدادی از بازیکنان تیم های مختلف با آسیب دیدگی رباط صلیبی مواجه می شوند و در حال حاضر بازیکنانی هستند که به همین دلیل هفته های آغازین لیگ و شاید نیم فصل اول را از دست داده اند. متاسفانه با وجود اینکه از پزشکان متخصص و فیزیوتراپیست های متبحر و در بخش طراحی تمرینات ورزشی نیز افراد کارایی داریم، اما به دلیل عدم همبستگی بین این ۳گروه در آماده سازی تیم‌ها، سبب شده تا تمرینات پیشگیری از آسیب رباط صلیبی مورد توجه قرار نگیرد و با وجود خطر چنین آسیب دیدگی که حتی می تواند یک فصل فوتبالیست را خانه نشین کند، در تمرینات و برنامه های بدنسازی به این تمرینات یا کم توجهی می‌شود یا اصلا در دستور کار نیست.

وی درباره آسیب دیدگی های مجدد از ناحیه رباط صلیبی گفت: وقتی ورزشکاری به دلیل آسیب دیدگی رباط صلیبی تحت عمل جراحی قرار می گیرد در دو سه ، ماه اول فیزیوتراپی به خوبی انجام می شود، اما چون می خواهد زود به میادین برگردد و تمرینات بازگشت به بازی را انجام دهد از تمرینات مربوط به ACL  غافل می شود و فرد آسیب دیده عملا به حال خود رها می‌شود. این قبیل ورزشکاران تصور می کنند اگر خودشان یک سری تمرینات را انجام دهند، بعد از شش تا ۹ ماه می‌توانند به زمین برگردند. در حالی که بی توجهی به این موضوع باعث آسیب دیدگی های مجدد و خانه نشینی دوساله ورزشکار می‌شود.

رییس انجمن جراحان زانو توصیه کرد: ورزشکارانی که تحت عمل جراحی  ACL قرار گرفته‌اند مراحل درمان، فیزیوتراپی و تمرینات ACL را تا بهبودی کامل و بازگشت به میادین زیر نظر متخصصان انجام دهند.

وی درباره نادیده گرفتن معاینات پیش از فصل  و عقد قرارداد برخی باشگاه ها با بازیکنان مدنظرشان و متعاقب آن انجام تست پزشکی گفت: امروزه در دنیای حرفه‌ای فوتبال انجام تست پزشکی یکی از پیش شرط های عقد قرداد با بازیکنان محسوب می شود و پزشکان برای تاییدیه‌ای که صادر می‌کنند، حق و حقوقی دارند. متاسفانه در برخی باشگاه ها ناآگاهانه یا  تحت تاثیر نفوذ دلال‌ها  بدون تست پزشکی با بازیکنان قرارداد می بندند و این مساله سال هاست که وجود دارد و ضررهای هنگفتی را متوجه باشگاه ها کرده است.

رازی در پایان تاکید کرد: باشگاه ها باید نسبت به انجام تست‌های پزشکی قبل از عقد قرارداد با بازیکنان توجه جدی داشته باشند تا به خاطر کوتاهی نسبت به این مساله متزلزل نشوند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *