طراحی پنلی برای کاهش آسیب‌هایی نظیر اعتیاد

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پنل خوبی در بحث کاهش آسیب‌ها به ویژه اعتیاد با همکاری بهزیستی و ستاد طراحی شده است.

به گزارش سادس – منطقه لرستان، سردار علی معیدی در نشست علمی تخصصی مدیران ارشد بهزیستی سراسر کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی عضو اصلی موثر و تاثیرگذار در عرصه مبارزه با مواد مخدر تلقی می‌شود، اظهار کرد: به دنبال بهانه می‌گشتیم تا قدری از زحمات سازمان بهزیستی کشور را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: شاید کسانی عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر را زیر سوال ببرند که امیدواریم این مسأله از روی عدم آگاهی آنان باشد. آنهایی که این روزها مغرضانه عملکرد ستاد را زیر سؤال می‌برند، در واقع عملکرد سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت دفاع، بهداشت، ناجا و دستگاه‌های قضایی را نیز زیر سؤال می‌برند و باید پاسخگوی مردم باشند.

معیدی اضافه کرد: رویکرد بهزیستی و ریل‌گذاری این دستگاه در طی سه سال اخیر در عرصه کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد قابل تقدیر است و آنها با یک همدلی، همفکری و فناوری در طول یک‌سال و نیم اخیر آسیب‌ها را شناخته و راهکارها را احصا کرده‌اند.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه پنل خوبی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد با همکاری سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر طراحی شده است، افزود: در این پنل ۱۶ کار و فعالیت خوب طراحی شده است.

وی اضافه کرد: در بحث ماده ۱۶ به عنوان گره کوری بود و نظام از آن رنج می‌برد و مردم با آن مواجه بودند دولت عنایت ویژه‌ای داشته‌ و با همدلی و با تخصص خوب بهزیستی مدل جدیدی طراحی شده تا چهره زشت و ناپسند به دور از شأن نظام که در کنار خیابان‌ها دیده می‌شود، به ساماندهی برسد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در ایام نوروز امسال و در کمتر از ۲۰ روز ۱۸ هزار معتاد متهاجر را جمع‌آوری کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در توسعه پیشگیری اجتماع‌محور گام‌های خوبی برداشته شده است، اضافه کرد: این خدمات شامل توسعه خط ملی مشاوره، پیشگیری در مقطع پیش‌دبستانی و مهدکودک، درمان دادگاه‌مدار و ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه TC بوده است.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه لرستان از لحاظ آسیب‌های اجتماعی جزو استان‌هایی است که با این مهم دست و پنجه نرم می‌کند، یادآور شد: بیکاری و فقر از جمله آسیب‌های این استان است و نیازمند عنایت خاصی از سوی دولتمردان بوده تا بخشی از نیازهای این استان را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *