وجود 32 هزار هیات مذهبی دانش‌آموزی در کشور/ شرکت 500 هزار معلم در مسابقات کشوری قرآن و عترت


مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در خصوص شایعات مطرح شده در مورد حذف آموزش‌های قرآنی پس از اجرای سند 2030، تصریح کرد: من از همه منتقدین به دلیل اینکه به ما کمک کردند از دغدغه والدین و همه ملت‌ ایران در این خصوص با خبر شویم تشکر می‌کنم، اما به نظر من بی‌مهری‌های به آموزش و پرورش شده است.

به گزارش سادس، میکائیل باقری در نشست خبری مسابقات کشوری قرآن و عترت که امروز 13 تیر در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، افزود: فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش از لحاظ کمی و کیفی روند رو به رشدی را طی می‌کنند و این روند به هیچ‌ عنوان به دلیل سند 2030 کند نشده و نخواهد شد و هیچ بخشنامه‌ای هم در این خصوص صادر نشده است.

وی با اشاره به شرکت بیش از 500 هزار معلم در مسابقات قرآن و عترت در سراسر کشور، عنوان کرد: در 720 منطقه و 32 استان در کشور این مسابقات برگزار شد و از هر استان در هر رشته یک زن و یک مرد به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش حفظ، قرائت، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام را چهار رشته مسابقات کشوری قرآن و عترت خواند و افزود: هیچ سازمانی مسابقات در رشته نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام برگزار نمی‌کند.

وی از برتری آموزش و پرورش در همه ارزیابی‌ها در ز مینه قرآن و عترت بین دستگاه‌های دولتی خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور 60 نفر از 30 کشور اسلامی پس از 20 سال وقفه برگزار شد که نقطه عطفی در فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش بود و سه نفر از چهار شرکت‌کننده ایرانی توانستند مقام اول را کسب کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ادامه داد: بالاترین امتیاز از طرف کمیته ارزیابی به گروه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقه داده شد؛ در نمایشگاه قرآن در ماه رمضان هم آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر حوزه قرآنی معرفی شد.

باقری از وجود حدود 32 هزار هیات مذهبی دانش‌آموزی خبر داد و افزود: به دلیل وجود این هیات‌های مذهبی و مراسمات ولایی هم به عنوان دستگاه برتر معرفی شده‌ایم که این مرهون تلاش‌های همکاران ما در صف و ستاد وزارت آموزش و پرورش است.

وی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات، تصریح کرد: در رشته حفظ مبنا را بر 10 جزء قرار دادیم، اما اغلب شرکت‌کنندگان حافظ کل بوده‌اند؛ در رشته نهج‌البلاغه هم قرار بر تحقیق و ارائه مقاله علمی و پژوهشی از طرف معلمان بوده است و آن‌ها در این مرحله به تبیین و دفاع از مقاله خود می‌پردازند.

باقری در مورد رشته روش تدریس احکام، اظهار کرد: داوران دعوت شده به مسابقات برترین داوران کشور در هر رشته هستند، 13 زن و 13 مرد برای داوری دعوت شده‌اند که همه تجربه داوری بین‌المللی داشته‌اند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *