مشکل کمیته امداد با صندوق بیمه روستاییان و عشایر


مدیرکل اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد مشکل نهاد متبوعش با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را تشریح کرد.

به گزارش سادس، جعفر رحیمی در نشست خبری که امروز در کمیته امداد برگزار شد ضمن اشاره به مشکل کمیته امداد با صندوق بیمه روستاییان و عشایر گفت: صندوق بیمه عشایر و روستاییان از سال 84 – 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد و در سال 86 با همکاری وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه طی تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد متعهد شد تا سقف 140 هزار نفر از زنان روستایی و عشایر تحت پوشش این نهاد حمایتی را مورد حمایت‌های بیمه‌ای خود قرار دهد.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه یک سوم این حق بیمه را کمیته امداد پرداخت می‌کرد که این مبلغ از محل اعتبارات دولتی به صورت سالانه به این نهاد حمایتی پرداخت و امداد نیز آن را به صندوق بیمه‌ عشایر و روستاییان واریز می‌کرد. این در حالی است که دوسوم دیگر این حق بیمه نیز مستقیما توسط دولت پرداخت می‌شد تا به موجب آن تا سقف 140 هزار نفر از مددجویان عشایر و روستایی کمیته امداد حداقل حقوق و مزایا را از این صندوق بیمه‌ای دریافت کنند.

مدیرکل اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد تصریح کرد: در ابتدای آن تفاهم‌نامه قید شده بود که زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر را به صندوق بیمه مذکور معرفی کنیم که در سال 86 این معرفی صورت گرفت اما به علت آنکه تعداد آنها بسیار کم بود، مردان روستایی هم به آن اضافه شدند، این در حالی است که باز هم تعداد آنها به 140 هزار نفر نرسید.

ادامه دارد

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *