راه‌اندازی فعالیت‌های فرهنگی معلمان در آینده نزدیک


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی فعالیت‌های فرهنگی ویژه فرهنگیان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سادس، مهدی فیض دوشنبه 11 اردیبهشت در جمع کارکنان حوزه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس در شیراز افزود: آموزش و توانمندسازی اولیاء دانش آموزان از برنامه‌های جدیدی است که بر اساس آن و با در کنار هم قرار دادن همه عوامل موثر در تربیت دانش آموزان زمینه تربیت جامع و متوازن دانش آموزان فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه بار اصلی فعالیت‌های تعلیم و تربیت در مدارس بر دوش معلمان و مربیان است، گفت: ماموریت حوزه ستادی، مدیریت راهبردی نظام تربیت رسمی عمومی کشور است و با فاصله گرفتن از فعالیت‌های اجرایی و سوق دادن آن به سمت مدرسه، می‌توان نقش مدیریت راهبردی را پررنگ‌تر و اثر گذارتر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم ارزیابی اثر بخشی فعالیت‌های تربیتی در مدارس گفت: باید میزان دستیابی به اهداف مورد بررسی قرار گیرد؛ این ارزیابی باید از نقطه نهایی هدف که دانش آموز است انجام شود و در این مسیر ارائه آمار مفید نیست چرا که آمار نشان دهنده میزان اثر بخشی نخواهد بود.

فیض با تاکید بر لزوم رصد وضعیت فرهنگی مدارس گفت: برای هدف گذاری سیاست‌های نظام تربیتی، الگویی با عنوان سیمای تربیتی فارغ التحصیل شایسته نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در حال تدوین است که بر اساس این سند، برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی نیروی انسانی و فعالیت‌ها تاکید و اضافه کرد: برنامه ریزی و ارزیابی صحیح میزان  اثر بخشی فعالیت‌های تربیتی ماموریت‌های کلان حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای مدیریت نظام تربیت باید همه فعالیت‌های درون و برون مدرسه‌ای تحت پوشش حوزه تربیتی قرار گیرد؛ بخش برون مدرسه‌ای این فعالیت‌ها توسط سازمان دانش آموزی برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به  فعالیت‌های انجام شده گفت: آموزش و پرورش فارس با 60  اداره ، 8 هزار مدرسه ، 63 هزار معلم شاغل  و 72 هزار معلم بازنشسته یکی از بزرگترین اداره‌های آموزش و پرورش کشور است.

محمد نظری افزود: استان فارس در حوزه پرورشی با 126 کانون فرهنگی و تربیتی فعال، 23 اردوگاه تربیتی دانش‌آموزی، 60 مرکز مشاوره، 75 دارالقرآن، یک کتابخانه دانش آموزی، 3 خوابگاه دانش آموزی با هزار تخت خوابگاهی و یک اردوگاه با ظرفیت اردوگاه ملی، در خدمت دانش آموزان و فرهنگیان است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *