لغو رقابت‌های یک میلیون دلاری جهانی شطرنج به دلیل شیوع مجدد کرونا

لغو رقابت‌های یک میلیون دلاری جهانی شطرنج به دلیل شیوع مجدد کرونا

فدراسیون جهانی شطرنج از لغو رقابت‌های جهانی این رشته خبر داد.

به گزارش سادس، قرار بود طبق تقویم فدراسیون جهانی شطرنج، رقابت های یک میلیون دلاری قهرمانی سریع و فوق سریع جهان از چهارم دی ماه به میزبانی نور سلطان (قزاقستان) کار خود را آغاز کند اما در جدیدترین اطلاعیه از سوی فدراسیون جهانی این رقابت ها به دلیل شیوع مجدد کرونا لغو شد. 

فدراسیون جهانی شطرنج نوشت: “مسابقات جهانی سریع و فوق سریع فیده طبق برنامه ریزی اولیه در ماه دسامبر، در قزاقستان برگزار نخواهد شد. به دلیل محدودیت‌های جدید کرونا که اخیراً توسط دولت قزاقستان اعمال شده است، قرنطینه ۷ روزه برای شرکت کنندگان اجباری خواهد بود که این غیر ممکن است. متاسفانه فهرست کشورهایی که تحت تاثیر این اقدام قرار گرفته اند طی چند روز گذشته در حال گسترش بوده است.

دولت قزاقستان و فدراسیون شطرنج قزاقستان از ناراحتی های ناشی از این لغو ابراز تاسف کرده و تمایل خود را برای برگزاری این رویداد در سال آینده اعلام کرده اند. فیده در حال بررسی فوری شهرهای میزبان جایگزین است و تا پایان هفته به روز رسانی تقویم خود را منتشر خواهد کرد.”

به گزارش سادس، با توجه به شیوع مجدد کرونا و قوانین سرسخت موجود باید دید که آیا فدراسیون جهانی می تواند این رقابت ها را برگزار کند یا خیر؟ مسابقات جهانی سریع و برق آسا یکی از مهیج ترین  رویدادهای تقویم شطرنج برای اکثر طرفداران شطرنج است. ۳۵۰ هزار برای رقابت های آزاد سریع، ۳۵۰ هزار برای رقابت های آزاد برق آسا، ۱۵۰ هزار دلار برای مسابقات قهرمانی سریع بانوان و ۱۵۰ هزار دلار برای مسابقات برق آسای بانوان در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *