درخواست اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکرات برگزیت

[ad_1]

به گزارش سادس:

سران اتحادیه اروپا احتمالا روز پنجشنبه در خصوص متن مبتنی بر درخواست آغاز هرچه سریعتر مذاکرات با لندن در خصوص خروج انگلیس از این اتحادیه توافق خواهند کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از منابع اروپایی، سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه آینده طی نشستی غیررسمی در بروکسل در خصوص گشایش هر چه سریعتر مذاکرات با لندن در خصوص فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، رایزنی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبران اروپایی به جز «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه آینده طی یک ضیافت شام درباره متن کوتاهی مبتنی بر برخی اصول در خصوص نحوه برگزیت به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.

براساس این متن، 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به محض اعلام فعال‌سازی ماده 50 پیمان لیسبون از سوی لندن که سرآغاز شروع فرآیند مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا شمرده می شود، آماده مذاکره هستند.

پس از آن شورای اروپا به نمایندگی از کشورهای عضو دستورالعمل‌ها مذاکره را تبیین خواهد کرد و در نهایت نیز درخواست تصویب تصمیم آغاز هرچه سریعتر مذاکرات ارائه خواهد شد.

این منبع اروپایی افزود: «ما طی روز 29 ژوئن گذشته در جریان نخستین نشست اروپایی که پس از رأی انگلیسی‌ها به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا برگزار شد، اصول کلی مذاکرات را تعیین کردیم.

بنابر اعلام همین منبع، «مایکل بارنیه» فرانسوی رئیس مذاکره‌کننده کمیسیون اروپا در هماهنگی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی این مذاکرات که به احتمال زیاد دستکم دو سال طول خواهد کشید، در خط نخست خواهد بود.

مردم بریتانیا در روز 23 ژوئن طی یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند اما تاکنون فرآیند خروج که لازمه آن به جریان انداختن ماده 50 معاهده لیسبون است، آغاز نشده است.

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *