برنج رکورد دار افزایش قیمت سالانه / سبزی‌های تازه رکورد کاهش قیمت را شکستند

بررسی‌ها نشان می‌دهد غالباً در فصل سرما از یک سو به دلیل افزایش مصرف مرغ و از سوی دیگر به دلیل احتمال شیوع آنفولانزای مرغی، قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش می‌یابد. بر این اساس میزان افزایش قیمت مرغ 5.5 درصد و میزان افزایش قیمت تخم مرغ 13 درصد گزارش شده است.

آخرین گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد در هفته منتهی به 12 آذر ماه سال جاری مرغ، تخم مرغ و لبنیات به همراه برخی اقلام دیگر افزایش یافته است.
برنج رکورد دار افزایش قیمت سالانه / سبزی‌های تازه رکورد کاهش قیمت را شکستند.

به گزارش سادس به نقل از بولتن نیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد غالباً در فصل سرما از یک سو به دلیل افزایش مصرف مرغ و از سوی دیگر به دلیل احتمال شیوع آنفولانزای مرغی، قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش می‌یابد. بر این اساس میزان افزایش قیمت مرغ 5.5 درصد و میزان افزایش قیمت تخم مرغ 13 درصد گزارش شده است.

قیمت لبنیات نیز در این دوره زمانی نسبت به ماه مشابه قبل افزایشی برابر با 3.9 درصد را تجربه کرده است. میزان رشد قیمت حبوب 2.6 درصد، میوه‌های تازه 8.3 درصد و سبزی‌های تازه 13 درصد برآورد شده است.

بهای گروه‌های قند و شکر، چای و روغن نباتی تغییر در هفته مورد بررسی نداشته است.
برنج رکورد دار افزایش قیمت سالانه / سبزی‌های تازه رکورد کاهش قیمت را شکستند.

اگر مبنای محاسبه قیمت اقلام پرمصرف در سبد غذایی خانوارها هفته مشابه سال قبل باشد، بررسی‌ها نشان می‌دهد برنج رکورددار افزایش قیمت در این میان بوده است. قیمت هر کیلو برنج در هفته‌ای که گذشت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی بابر با 45.6 درصد را تجربه کرده است. در این میان سبزی‌های تازه نیز رکورددار کاهش قیمت بودند. قیمت سبزیجات تازه در هفته منتهی به 12 آذر ماه نسبت به هفته مشابه سال قبل کاهشی برابر با 12.2 درصد زا نشان می‌دهد.

حبوبات، قند و شکر و چای نیز افزایشی قابل توجه را نسبت به سال گذشته شاهد بودند. میزان افزایش قیمت حبوبات 17.7 درصد، میزان افزایش قیمت قند و شکر 37.4 درصد. چای نیز 21.5 درصد اعلام شده است. قیمت گوشت مرغ نیز در مقایسه با سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *