توصیه‌های یک نماینده به نهادهای برگزار کننده انتخابات

نماینده مردم جیرفت در مجلس یازدهم تأکید کرد: توصیه می‌شود که تمام جنبه‌های عدم مشارکت بخشی از مردم و حجم بالای آراء باطله در انتخابات اخیر از نظر سیاسی و جامعه‌شناختی توسط نهادهای ذی‌ربط بررسی و برای آن چاره‌اندیشی شود.

به گزارش سادس، ذبیح الله اعظمی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک و آرزوی توفیق خدمت برای سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم اظهار کرد: دکتر رئیسی فرمودند مستقل به میدان آمده‌اند بنابراین امیدوارم با انتخاب یک کابینه فراجناحی، متخصص و توانمند فرموده خود را عملی نموده و ضمن اجرای برنامه‌های خود مطالبات به حق مردم ایران از هر گروه و جناحی را اجرایی نمایند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس ضمن تشکر از مردم بخاطر حضور پای صندوق رأی تأکید کرد: توصیه می‌شود که تمام جنبه‌های عدم مشارکت بخشی از مردم و حجم بالای آراء باطله در انتخابات اخیر از نظر سیاسی و جامعه‌شناختی توسط نهادهای ذی‌ربط بررسی و برای آن چاره‌اندیشی شود. 

وی همچنین در انتقادی نسبت به «پدیده تخلفات انتخاباتی» گفت: پدیده شوم خرید رأی در انتخابات شوراها نقش بازی کرد. یکی از عوامل عدم استقبال مردم از  انتخابات شوراها و حجم بالای آراء باطله، همین اقدامات مجرمانه بوده که باید به شدت با آن برخورد شود.

اعظمی خطاب به مردم ایران گفت: اکثر مشکلات کشور ناشی از ضعف مدیریت مدیران بالایی و میانی، روزمرگی و بی‌برنامگی آنهاست. همچنین عدم شایسته‌سالاری، فساد، رانت‌خواری و دلالی در نظام اداری از دیگر مشکلات مبتلابه کشور است. مردم بخاطر دارند که در زمان جنگ و دفاع مقدس اگر مدیران تجربه نداشتند، با انگیزه و پاکدست و در تصمیم گیری شجاع بودند. بنابراین تا زمانی که شایسته‌سالای جای خویشاوند سالاری را نگیرد و فساد رخت برنبندد، مشکلات کشور باقی خواهد ماند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تجربه سید ابراهیم رئیسی از مواجهه با فساد در دستگاه قضا گفت: ایشان به قول خودشان ضدفساد هستند. امیدوارم مبارزه با موارد شوم نامبرده را در اولویت برنامه‌های دولت خود قرار دهند. در همین خصوص مجلس آماده است که در زمینه تحقق برنامه‌های رئیس جمهور منتخب در مبارزه با فساد از جمله تدوین قوانین لازم کمک کند.

وی با بیان اینکه «مجلس و دیگر ارکان نظام از رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا حمایت می‌کند»، گفت: مقام معظم رهبری تأکید کردند که اگر بتوانیم تحریم‌ها را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر شود. طبق اظهارات دکتر عراقچی و اخبار منتشر شده در جراید داخلی و خارجی پیشرفت‌های قابل توجهی، در مذاکرات وین صورت گرفته پس لازم است از فرسایشی شدن مذاکرات جلوگیری شود.

نماینده مردم جیرفت در مجلس با بیان اینکه «فرمایشات رهبری حجت را بر مخالفان مذاکره برای رفع تحریم‌ها تمام کرد»، تأکید کرد: امیدواریم مسئولین کشور با توکل به خداوند و گام نهادن در مسیر به فرجام رساندن برجام و حل مسائل و مشکلات معیشت مردم گام برداشته و مردم را خوشحال کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *