تجلی خداوند در وجود امام‌خمینی(ره)/تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح توسط امام راحل

سادس/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: امام(ره) و مقام‌ معظم رهبری شاخص‌های انتخاب اصلح را تبیین کرده‌اند و با مطالعه و شناخت بیشتر باید به درستی تشخیص داد که رئیس جمهور آینده باید چه خصوصیاتی داشته باشد و در تراز جمهوری اسلامی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمد سبزی در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: امام راحل آرزوی اولیاء خداوند و حکومت اسلامی را احیا کرده و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) را محقق ساخت. اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) مبتنی‌ بر تعالیم قرآن و اهل‌بیت (ع) بود.

وی از امام به عنوان ممتازترین شخصیت‌های تاریخ بشریت یاد کرد که تفکر او در معادلات بین المللی تاثیرگذار بود و به‌ همین دلیل از سوی همه اقشار جامعه بهویژه طبقه محروم و ستمدیده مورد پذیرش واقع شد و اندیشه او در سراسر گیتی ترویج داده شد.

 وی افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون کرده و سرمنشاء تحولات عظیم در ایران و جهان شد و افتخاری برای مکتب اسلام و جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

نماینده ساوه و زرندیه با تاکید بر اینکه باید نسل جدید را با اندیشه‌های ناب حضرت امام و شخصیت‌ فردی اجتماعی و سیاسی او آشنا کنیم، تصریح کرد: ارتقای سطح معرفت و بصیرت مردم بویژه جوانان نسبت ‌به اندیشه‌های عظیم حضرت امام‌خمینی(ره) و آگاهی به تحولات شگفتی که وی در کشور و عرصه جهانی پدید آورد، ضروری است.

وی گفت: خداوند متعال در وجود امام‌خمینی(ره) تجلی داشت و تمام وجودش یقین به خدا بود. امام علیرغم تمام مشکلات، آرام بود و قلبی مطمئن داشت و این آرامش ناشی از ایمان قوی، باور و اعتقاد او بود که وی را محبوب قلب‌ها کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه متاسفانه از راه امام فاصله گرفته‌ایم و مردم هم از ما فاصله گرفته‌اند، افزود: برای جلوگیری از فاصله گرفتن با سیره امام راحل باید دنبال اشرافیت نرویم تا مردم بدبین نشوند.

وی با تاکید بر اینکه انقلابی ماندن مهمتر از انقلابی بودن است، افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مانند سردار شهید سلیمانی و دیگر شهیدان هدفشان برای خدا بود و اخلاص مهمترین ویژگی بارز امام و شهدای والامقام بود.

حجت‌الاسلام سبزی بیان کرد: امام خمینی(ره) به مردم ایمان داشت و مردم را خوب شناخته بود و پیروان آن پیر فرزانه ثابت کردند که در دنیا نمونه‌اند و ما می بینیم که با تمام مشکلات در  روزهای سخت و با استقامت و صبر حضور دارند. ممکن است از مشکلات معیشتی گله‌مند باشند، اما از انقلابشان دلسرد نمی‌شوند. 

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امام(ره) و مقام‌ معظم رهبری شاخص‌های انتخاب اصلح را تبیین کرده‌اند و با مطالعه و شناخت بیشتر باید به درستی تشخیص داد که رئیس جمهور آینده باید چه خصوصیاتی داشته باشد و در تراز جمهوری اسلامی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

وی تاکید کرد: ملت ایران با حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح از دیدگاه امام و رهبری نه به فساد و نه به تبعیض را با حضور در صندوق‌های رای ۲۸ خردادماه اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *