بررسی درخواست تحقیق و تفحص ازشرکت های زیرمجموعه سازمان بنادر در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی درخواست تحقیق و تفحص از شرکت های زیرمجموعه سازمان بنادر و دریانوردی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سید البرز حسینی در گفت وگو با سادس، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون درخواست تحقیق و تفحص از شرکت های زیرمجموعه سازمان بنادر و دریانوردی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این درخواست خواست تحقیق و تفحص دارای ۱۲ محور بود که بخشی از آن به ناکارآمدی مدیریتی در این مجموعه باز می گشت. در نهایت اعضای کمیسیون عمران با درخواست تحقیق و تفحص موافقت کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: دستورکار بعدی کمیسیون بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده (ای دی آر) بود. این توافقنامه برای حمل مواد خطرناک آیین نامه‌های مخصوصی داشت که ما عضو آن نیستیم به همین دلیل بسیاری از ظرفیت‌های حوزه حمل و نقل را از دست داده ایم. با توجه به عدم عضویت در آن ما نمی‌توانیم از ظرفیت کشورهای اروپایی استفاده کنیم و همچنین سایر کشورها نیز نمی‌توانند از ظرفیت ایران استفاده کنند.به همین دلیل اعضای کمیسیون با آن موافقت کردند. 

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه نیز لایحه آیین نامه موسسه های به رسمیت شناخته شده (آر-اُ) در زمینه خدمات صدور گواهینامه های قانونی فنی و ایمن دریایی الحاقی به کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا(سولاس)؛ مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این لایحه ایران را به کنوانسیون‌های بین المللی اضافه می‌کند تا سطح کیفی آموزش‌های ایمنی دریا ارتقاء پیدا کند از این رو مورد موافقت اعضای کمیسیون عمران قرار گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین در جلسه امروز کمیسیون دو لایحه موافقتنامه سرویس‌های هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق و دولت جمهوری صربستان که فرصت های تبادل کالایی و مسافری را از طریق استفاده از خدمات هوایی برای کشورمان برقرار می کنند هم مورد بررسی و در نهایت موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت. 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *