بررسی استنکاف سازمان برنامه و ریاست جمهوری از اجرای قانون توسعه صنایع پایین دستی نفت خام

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از موافقت اعضای کمیسیون به منظور اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین نامه داخلی مجلس در ارتباط با استنکاف سازمان برنامه و بودجه و ریاست جمهوری از اجرای کامل قانون موسوم به توسعه پتروپالایشگاه ها خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت وگو با سادس ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: دو موضوع در جلسه امروز کمیسیون انرژی در دستور کار قرار گرفت. موضوع اول رای گیری در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین نامه داخلی مجلس در ارتباط با استنکاف سازمان برنامه و بودجه و ریاست جمهوری از اجرای کامل قانون موسوم به توسعه پتروپالایشگاه ها بود.

وی در ادامه اظهار کرد: حدود ۴۰ روز پیش در جلسه کمیسیون انرژی مهلت دو هفته ای به سازمان برنامه و بودجه و هیات امنای صندوق توسعه ملی داده شد تا جلسه تشکیل داده و تنفس خوراک را بر اساس قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی تصویب کنند تا مراحل اجرایی پتروپالایشگاه ها آغاز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به جهت تعطیلات صحن علنی مجلس و کمیسیون ها عملا مهلت دولت از دو هفته به حدود ۴۰ روز افزایش پیدا کرد اما باز هم در این ۴۰ روز گامی برداشته نشد. لذا امروز در جلسه کمیسیون انرژی رای گیری انجام شد و به اتفاق آراء و بدون مخالف اعمال ماده ۲۳۴ در خصوص این بحث به تصویب رسید.

وی در ادامه تاکید کرد: این موضوع به صحن علنی ارجاع خواهد شد و با تصمیم صحن علنی به قوه قضاییه ارجاع می شود. امیدواریم تا مهلت باقی مانده و قبل از تصویب صحن مجلس دولت این وظیفه قانونی خود را انجام دهد.

وی افزود: دستور دوم جلسه انتخاب ۷ تن از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک به منظور بررسی طرح تشکیل وزارت انرژی بود. با وجود اینکه اعضای کمیسیون انرژی اتفاق نظر داشتند که این موضوع بحث تخصصی مربوط به کمیسیون انرژی است و باید به روال سایر طرح ها و لوایح کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون اصلی آن را بررسی کرده و سایر کمیسیون های فرعی نیز نظر دهند، اما چون هیات رئیسه ارجاع داده بود ۷ نفر را برای عضویت در کمیسیون مشترک برای بررسی این طرح انتخاب کردیم.

وی در پایان تصریح کرد: اما مقرر شد رئیس کمیسیون با هیات رئیسه مجلس صحبت کنند و موضوع ارجاع این طرح به کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون اصلی را مطرح کنند. امیدواریم موضوعات تخصصی به کمیسیون های تخصصی خود ارجاع شود و کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون اصلی نیز این طرح را بررسی کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *